Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Slika što ostaje

Leonida Kovač ; Akademija likovnih umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 232 Kb

str. 211-216

preuzimanja: 722

citiraj


Sažetak

Razmatrajući odnos vremena i fotografske slike na primjeru sedmog broja antičasopisa Gorgona čiji su jedini sadržaj dvije iste, ali ne i identične fotografije Miljenka Horvata, autorica uvodi termin »misleća slika« i argumentira ga konceptom nelinearnog vremena. Teorijsko uporište pronalazi u Deleuzeovu pojmu »vrijeme-slika« i njegovu shvaćanju nekronološkog vremena te u Povijesno-filozofijskim tezama Waltera Benjamina, odnosno u Benjaminovu imperativu »razvijanja umijeća citiranja bez navodnih znakova«. Susljedno tome, u ovom se tekstu Horvatova fotografija Skagen iz 1963. godine razmatra kao citat bez navodnika.

Ključne riječi

misleća slika; nekronološko vrijeme; nagon smrti; pogled; Drugo; povijest

Hrčak ID:

138256

URI

https://hrcak.srce.hr/138256

Datum izdavanja:

10.12.2013.

Posjeta: 1.464 *