Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.24.1.02

Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha

Ana Babić Čikeš orcid id orcid.org/0000-0002-5899-6619 ; Filozofski fakultet, Osijek
Vesna Buško orcid id orcid.org/0000-0001-8644-0688 ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 276 Kb

str. 21-45

preuzimanja: 2.244

citiraj


Sažetak

Rad se bavi spolnim i dobnim razlikama u sposobnostima
emocionalne inteligencije (EI) tijekom rane adolescencije te
odnosima mjera različitih razina EI i pokazatelja adaptivnoga
ponašanja. Na uzorku od 133 učenika viših razreda osnovne
škole primijenjena su tri testa emocionalne inteligencije,
upitnici empatije i samopoštovanja te su prikupljeni podaci
o školskim ocjenama sudionika. Dobivene su niske do
umjereno visoke korelacije među primijenjenim mjerama EI.
Rezultati na Upitniku empatije značajno su povezani samo
s rezultatima u Testu upravljanja emocijama. Multivarijatnom
analizom varijance potvrđene su spolne, ali ne i dobne
razlike u prostoru primijenjenih varijabli EI, pri čemu
djevojčice postižu više rezultate na mjerama ispitanih razina
emocionalne inteligencije. Hijerarhijskim regresijskim
postupcima potvrđen je značajan aditivni doprinos Testa
analize emocija u objašnjenju varijance Testa upravljanja
emocijama, kao i značajna uloga ovih testova u objašnjenju
varijance školskog uspjeha učenika.

Ključne riječi

emocionalna inteligencija, ličnost, školski uspjeh, rana adolescencija

Hrčak ID:

138437

URI

https://hrcak.srce.hr/138437

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.222 *