Ostalo
Eponimi – od domaće zadaćedo projekta
Vesna Nosić
orcid.org/0000-0003-0293-2525
; Gimnazija Matija Mesić, Slavonski Brod
Sažetak
Stručni članak donosi obradu eponima, PowerPoint prezentaciju, zadatke zadane za domaću zadaću i učenički projekt Eponimi u gimnazijskim udžbenicima. U Programu hrvatskoga jezika za gimnazije eponimi se kao vrsta posuđenica obrađuju u predmetnom području jezika u četvrtom razredu, a u predmetnom području knjževnosti zastupljeni su od prvog do četvrtog razreda. U Gimnaziji “Matija Mesić” u Slavonskom Brodu u nastavi hrvatskoga jezika koriste se udžbenici “Fon-fon” Dragice Dujmović Markusi. Autorica je eponime u predmetnom području jezika obradila u nastavnim cjelinama Posuđenice i Onomastika. Frazeologija. Nastojeći potaknuti učenike na stvaralački i istraživački rad, nastavnica je, obrađujući nastavnu temu Vrste posuđenica, prikazala PowerPoint prezentaciju o eponimima. Prezentacija i rješavanje zadataka zadanih za domaću zadaću, zainteresirali su učenike pa su u izvannastavnom radu realizirali projekt Eponimi u gimnazijskim udžbenicima obuhvativši četverogodišnje gradivo iz osam nastavnih predmeta. Istražili su eponime u nastavnim predmetima hrvatski jezik, povijest, geografija, matematika, fizika, kemija, biologija i vjeronauk; dodali su i eponime iz svakodnevnog života. Kratke priče vezane uz postanak svakogeponima, kao i slike nekih imenodavatelja i imenoprimatelja, zalijepili su nahamer-papire po nastavnim predmetima. Projekt je prezentiran najprije u učionici, a zatim je izložen u predvorju škole.
Ključne riječi
eponimi; istraživački rad; hrvatski jezik; nastavni predmeti; PowerPoint prezentacija; učenički projekt
Hrčak ID:
138796
URI
Datum izdavanja:
15.1.2013.
Posjeta: 2.294 *