Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ciljne orijentacije u učenju: dobne i spolne razlike i povezanost sa školskim uspjehom

Ines Stanišak Pilatuš ; Osnovna škola Medvedgrad
Lana Jurčec orcid id orcid.org/0000-0002-3603-0776 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 458 Kb

str. 473-491

preuzimanja: 1.510

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama kod učenika tijekom osnovnoškolskog školovanja kao i njihovu povezanost s općim školskim uspjehom te ocjenama iz matematike i hrvatskog jezika. U istraživanju je sudjelovalo 226 učenika od trećeg do osmog razreda dviju osnovnih škola, od toga 132 učenice i 134 učenika. Primijenjen je Upitnik ciljnih orijentacija u učenju (Nimeivirta, 1999.). Rezultati su pokazali da za sve tri ciljne orijentacije postoje statistički značajne dobne razlike. Postoji trend da se s godinama školovanja smanjuje orijentacija na učenje, a povećava orijentacija na izbjegavanje truda. Općenito, djevojčice
su više od dječaka orijentirane na učenje, dok su dječaci više od djevojčica orijentirani na izbjegavanje truda. No, to vrijedi uglavnom za mlađe učenike; kasnije ta razlika nestaje. Provedene logističke regresijske analize pokazale su da je jedini značajan prediktor za sve tri mjere školskog uspjeha na cijelom uzroku bila orijentacija na učenje.

Ključne riječi

ciljne orijentacije; spolne razlike u ciljnim orijentacijama; dobne razlike u ciljnim orijentacijama; školski uspjeh; primarno obrazovanje

Hrčak ID:

138816

URI

https://hrcak.srce.hr/138816

Datum izdavanja:

15.10.2013.

Posjeta: 3.672 *