Izvorni znanstveni članak
Ciljne orijentacije u učenju: dobne i spolne razlike i povezanost sa školskim uspjehom
Ines Stanišak Pilatuš
; Osnovna škola Medvedgrad
Lana Jurčec
orcid.org/0000-0002-3603-0776
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama kod učenika tijekom osnovnoškolskog školovanja kao i njihovu povezanost s općim školskim uspjehom te ocjenama iz matematike i hrvatskog jezika. U istraživanju je sudjelovalo 226 učenika od trećeg do osmog razreda dviju osnovnih škola, od toga 132 učenice i 134 učenika. Primijenjen je Upitnik ciljnih orijentacija u učenju (Nimeivirta, 1999.). Rezultati su pokazali da za sve tri ciljne orijentacije postoje statistički značajne dobne razlike. Postoji trend da se s godinama školovanja smanjuje orijentacija na učenje, a povećava orijentacija na izbjegavanje truda. Općenito, djevojčice
su više od dječaka orijentirane na učenje, dok su dječaci više od djevojčica orijentirani na izbjegavanje truda. No, to vrijedi uglavnom za mlađe učenike; kasnije ta razlika nestaje. Provedene logističke regresijske analize pokazale su da je jedini značajan prediktor za sve tri mjere školskog uspjeha na cijelom uzroku bila orijentacija na učenje.
Ključne riječi
ciljne orijentacije; spolne razlike u ciljnim orijentacijama; dobne razlike u ciljnim orijentacijama; školski uspjeh; primarno obrazovanje
Hrčak ID:
138816
URI
Datum izdavanja:
15.10.2013.
Posjeta: 3.672 *