Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Uloga umjetnika-predavača u razvijanju djelotvornih nastavnih metoda na umjetničkim akademijama

Goran Gavrić


Puni tekst: hrvatski pdf 824 Kb

str. 105-118

preuzimanja: 395

citiraj


Sažetak

Jedan od ključnih problema nastave na fakultetima likovnih i primijenjenih umjetnosti odnosi se na dilemu je li umjetnost uopće moguće predavati. U ovom radu razmatramo argumente za i protiv te istovremeno predlažemo određena rješenja koja mogu pomoći u daljem usmjeravanju i rasvjetljavanju ovog osjetljivog problema. Činjenica da već duže vrijeme postoje institucije u kojima se umjetnost predaje ili prenosi na studente i učenike, opravdava svaki
pokušaj i napor da se ovaj problem rješava, a nastava poboljša i unaprijedi. U ovom dugotrajnom procesu umjetnik-predavač ima vrlo važnu ulogu jer je u situaciji da treba adekvatno usvojiti znanja naslijeđena od svojih prethodnika. U isto vrijeme, on ova znanja i iskustva koristi u proširivanju i nadograđivanju svog metodološkog okvira. Predavanja i vježbe na fakultetima likovnih i primijenjenih umjetnosti zahtijevaju od njega različite reakcije u skladu s
djelovanjem njegovih studenata te da pokuša što efikasnije primjenjivati svoje nastavne metode u svrhu što bolje realizacije postavljenog plana. Cilj ovog rada je otvoriti pitanja koja su u vezi s mogućnostima predavanja umjetnosti i da stavi naglasak na ulogu umjetnika-predavača u ovom procesu. Kao rezultat takvih nastojanja proističe još jedno drugačije viđenje ovog problema i ukazivanje na važnost primjene efikasnih nastavnih metoda u nastavi na fakultetima likovnih i primijenjenih umjetnosti.

Ključne riječi

umjetnik-predavač; nastavne metode; umjetnost; predavanja; vježbe

Hrčak ID:

138834

URI

https://hrcak.srce.hr/138834

Datum izdavanja:

15.1.2014.

Posjeta: 870 *