Izvorni znanstveni članak
Razvoj i validacija instrumenta za evaluacija interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika
Ana Šenjug Golub
orcid.org/0000-0003-4137-3682
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Sažetak
Razvoj interkulturalne kompetencije danas je prihvaćen kao važan cilj obrazovanja u europskoj, ali i hrvatskoj obrazovnoj politici i glotodidaktici. Tako je ova kompetencija u kurikulskim dokumentima u Republici Hrvatskoj pronašla svoje čvrsto mjesto u nastavi stranih jezika. Međutim, njezin razvoj za sad nije zaživio u odgovarajućoj mjeri, a uzrok tome dijelom se nalazi u činjenici da se ona za sad ne evaluira na sustavan način. Jedan od razloga tome je nepostojanje odgovarajućih instrumenata za procjenu. Stoga je cilj rada bio
razvijanje i validacija instrumenta za evaluaciju interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika, koji uzimajući u obzir kognitivnoafektivni stupanj razvoja učenika i specifičnosti razredne situacije ispituje trosnovne dimenzije interkulturalne kompetencije – znanja, vještine i stavove. Instrument je dizajniran kao pismeni evaluacijski postupak te je primijenjen na uzorku od 752 učenika 4. i 8. razreda osnovne škole. Nakon primjene ispitane su metrijske karakteristike: valjanost, pouzdanost i osjetljivost. Rezultati su pokazali dobre metrijske karakteristike s iznimkom slabije osjetljivost instrumenta za 8. razred.
Ključne riječi
učenje i poučavanje njemačkog jezika; interkulturalna kompetencija; evaluacija u nastavi; razvoj instrumenta
Hrčak ID:
138847
URI
Datum izdavanja:
15.7.2014.
Posjeta: 1.531 *