Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Jezične kompetencije učenika na kraju prvoga razreda osnovne škole s obzirom na uporabu vrsta riječi u pisanome hrvatskom jeziku

Vesna Budinski ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Zagreb, Savska cesta 77


Puni tekst: hrvatski pdf 449 Kb

str. 327-353

preuzimanja: 1.090

citiraj


Sažetak

Glavni cilj ovoga istraživanja bio bi provjeriti ukupan broj riječi kojima se dijete koristi u pisanom sastavku na zadanu temu pri završetku prvog razreda.
Provjerena je i povezanost ukupnog broja riječi i strukture riječi s temom sastavka, spolom učenika i mjestom njihovog školovanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 385 učenika prvoga razreda u Zagrebu i nekim manjim hrvatskim gradovima. Svaki je ispitanik pisao sastavke na tri zadane teme (N sastavaka = 1155; N riječi = 49 668).
Rezultati su pokazali da se učenici prosječno koriste s 39 riječi u pisanom sastavku (raspon je od 7 do 151 riječi) te da su najzastupljenije imenice, glagoli i zamjenice. Ukupan broj riječi i broj riječi pojedinih vrsta u pisanom sastavku ovisi o zadanoj temi. Djevojčice se koriste većim ukupnim brojem riječi i brojem riječi pojedinih vrsta od dječaka. Učenici iz ostalih gradova koriste se većim ukupnim brojem riječi i brojem riječi pojedinih vrsta od učenika iz Zagreba.

Ključne riječi

jezične kompetencije; pisani jezik; prvi razred osnovne škole; vrste riječi

Hrčak ID:

138870

URI

https://hrcak.srce.hr/138870

Datum izdavanja:

16.7.2012.

Posjeta: 2.236 *