Izvorni znanstveni članak
Jezične kompetencije učenika na kraju prvoga razreda osnovne škole s obzirom na uporabu vrsta riječi u pisanome hrvatskom jeziku
Vesna Budinski
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Zagreb, Savska cesta 77
Sažetak
Glavni cilj ovoga istraživanja bio bi provjeriti ukupan broj riječi kojima se dijete koristi u pisanom sastavku na zadanu temu pri završetku prvog razreda.
Provjerena je i povezanost ukupnog broja riječi i strukture riječi s temom sastavka, spolom učenika i mjestom njihovog školovanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 385 učenika prvoga razreda u Zagrebu i nekim manjim hrvatskim gradovima. Svaki je ispitanik pisao sastavke na tri zadane teme (N sastavaka = 1155; N riječi = 49 668).
Rezultati su pokazali da se učenici prosječno koriste s 39 riječi u pisanom sastavku (raspon je od 7 do 151 riječi) te da su najzastupljenije imenice, glagoli i zamjenice. Ukupan broj riječi i broj riječi pojedinih vrsta u pisanom sastavku ovisi o zadanoj temi. Djevojčice se koriste većim ukupnim brojem riječi i brojem riječi pojedinih vrsta od dječaka. Učenici iz ostalih gradova koriste se većim ukupnim brojem riječi i brojem riječi pojedinih vrsta od učenika iz Zagreba.
Ključne riječi
jezične kompetencije; pisani jezik; prvi razred osnovne škole; vrste riječi
Hrčak ID:
138870
URI
Datum izdavanja:
16.7.2012.
Posjeta: 2.236 *