Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Društveno-ekonomski aspekti učiteljstva

Hrvoje Vrgoč


Puni tekst: hrvatski pdf 182 Kb

str. 547-560

preuzimanja: 675

citiraj


Sažetak

U radu se prvo definira učiteljstvo kao profesija, zajednički stručni naziv – učitelj (i za učitelja, nastavnika, profesora i stručnog suradnika u školi). Zatim se govori o vrijednosti učiteljske profesije. Slijedi analiza materijalne osnove i financiranja učiteljstva, plaće učitelja i ostala materijalna prava. Potom slijedi prikaz učiteljskih udruga i učiteljske nagrade „Ivan Filipović“. Posebno se obrađuje pitanje – kakvi su učitelji potrebni novoj hrvatskoj školi. Hrvatskoj školi potrebni su sposobni, obrazovni, stručno pedagoško osposobljeni, motivirani, materijalno situirani, zadovoljni, samostalni, slobodni i demokratski učitelji. Svjetski dan učitelja prigoda je da se sjetimo svoje učiteljice-učitelja, njihovih riječi i djela koja su obilježila naše odrastanje i ostavili duboki trag u našim srcima.

Ključne riječi

učiteljstvo; profesija; materijalna osnova i financiranje; vrednovanje; učiteljska nagrada; nova hrvatska škola; Svjetski dan učitelja

Hrčak ID:

138881

URI

https://hrcak.srce.hr/138881

Datum izdavanja:

16.7.2012.

Posjeta: 1.377 *