Stručni rad
ZAŠTITA PRIRODE U OBRAZOVANJU NASTAVNIKA
Willfried Janßen
; Pädagogische Hochschule Flensburg, Flensburg
Sažetak
Zaštita prirode u obrazovanju nastavnika mora se u krajnje kompleksnim područjima uvijek usmjeravati na dvije razine: na razini zaštite prirode povezane s područjima biološko-ekološke i tehničke zaštite okoliša te na razini odgoja za zaštitu prirode povezanog s područjima didaktike ekologije. Za odgoj za zaštitu prirode u obrazovanju nastavnika važan je rad na emocionalnoj razini pri susretu s prirodom jer je ona neophodna pretpostavka za razvitak boljeg poimanja prirode. Koncepciju vođenih susreta s prirodom i doživljaja prirode moguće je izgraditi na sljedećim iskustvenim stepenicama: neposrednost, samostalnost, suradnja, svijest, sposobnost djelovanja. Situativna integracija aspekata zaštite prirode osobito je djelotvorna tijekom svih oblika rada u slobodnoj prirodi, pri čemu je moguće spojiti trenutke neposrednog doživljavanja s posrednovanjem znanja i činjenica. U smislu programske integracije tema s područja zaštite prirode, u obrazovanju i daljnjem stručnom usavršavanju nastavnika dat je primjer dvaju relativno cjelovitih programa: ciklusa predavanja i seminara s temom »Specijalna didaktika: zaštita prirode« na Odsjeku za biologiju Pedagoškog fakulteta Flensburg (Schleswig-Holstein) i pilot projekta »Zaštita prirode i okoliša na licu mjesta« u pokrajini Nordrhein-Westfalen, najmnogoljudnijoj saveznoj pokrajini. Pristup ovom projektu imaju nastavnice i nastavnici zaposleni u svim tipovima škola.
Ključne riječi
didaktika ekologije; obrazovanje nastavnika; odgoj za zaštitu okoline/okoliša; pedagogika zaštite prirode; svijest o okolini/okolišu; zaštita okoline/okoliša; zaštita prirode
Hrčak ID:
138947
URI
Datum izdavanja:
15.4.1993.
Posjeta: 1.760 *