Izvorni znanstveni članak
Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika
Siniša Opić
; Srednja škola Novska
Puni tekst: hrvatski pdf 996 Kb
str. 109-120
preuzimanja: 1.178
citiraj
APA 6th Edition
Opić, S. (2006). Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 109-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139251
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251
Harvard
Opić, S. (2006). 'Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 109-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139251 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Opić S. Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 22.11.2024.];3(2):109-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139251
IEEE
S. Opić, "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 109-120, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139251. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 775 Kb
str. 121-121
preuzimanja: 220
citiraj
APA 6th Edition
Opić, S. (2006). Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 109-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139251
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251
Harvard
Opić, S. (2006). 'Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 109-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139251 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Opić S. Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 22.11.2024.];3(2):109-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139251
IEEE
S. Opić, "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 109-120, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139251. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 493 Kb
str. 122-122
preuzimanja: 212
citiraj
APA 6th Edition
Opić, S. (2006). Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 109-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139251
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251
Harvard
Opić, S. (2006). 'Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 109-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139251 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Opić S. Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 22.11.2024.];3(2):109-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139251
IEEE
S. Opić, "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 109-120, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139251. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Fenomenologija poremećaja ponašanja pokazuje da postoji široka lepeza manifestacijskih oblika. Tako su neki učenici fizički ili verbalno agresivni, prkosni, nametljivi, nezainteresirani ili su pak povučeni, potišteni i sl. Najčešće se učenik ističe određenim ponašanjem koje je dominantno i čini najveći problem u radu s njim i u odnosima sa zajednicom. Međutim, često se uz to ponašanje očituju i određena druga ponašanja, koja su također uočljiva. Riječ je o komorbiditetu, odnosno o očitovanju više oblika poremećaja ponašanja istog učenika. Navedeni pojam preuzet je iz srodnih znanosti koje proučavaju utjecaj i posljedice tog fenomena. Proučavanje komorbiditeta oblika poremećaja ponašanja unutar pedagogije ima ulogu u izučavanju pedagoške trihotomije (fenomenologije, etiologije i pedagoške prevencije). Komorbiditet oblika poremećaja ponašanja posebice je važan sa stajališta provedbe specifičnih mjera pedagoške prevencije za određeni oblik/oblike ponašanja. Tako se često pod manifestiranim oblikom ponašanja krije cijela lepeza ostalih oblika koji podrazumijevaju određeni preventivni specifikum. Upravo izučavanje komorbiditeta oblika poremećaja ponašanja fenomenološki opisuje problem u cjelini, daje etiološki uvid te usmjerava pedagošku prevenciju na manifestacijske oblike ponašanja. Rezultati ovog rada idu u prilog tomu.
Ključne riječi
komorbiditet; aktivni i pasivni oblici poremećaja ponašanja; pedagoška prevencija; ambivalentno ponašanje
Hrčak ID:
139251
URI
https://hrcak.srce.hr/139251
Datum izdavanja:
20.12.2006.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.224
*