Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika

Siniša Opić ; Srednja škola Novska


Puni tekst: hrvatski pdf 996 Kb

str. 109-120

preuzimanja: 1.007

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 775 Kb

str. 121-121

preuzimanja: 167

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 493 Kb

str. 122-122

preuzimanja: 155

citiraj


Sažetak

Fenomenologija poremećaja ponašanja pokazuje da postoji široka lepeza manifestacijskih oblika. Tako su neki učenici fizički ili verbalno agresivni, prkosni, nametljivi, nezainteresirani ili su pak povučeni, potišteni i sl. Najčešće se učenik ističe određenim ponašanjem koje je dominantno i čini najveći problem u radu s njim i u odnosima sa zajednicom. Međutim, često se uz to ponašanje očituju i određena druga ponašanja, koja su također uočljiva. Riječ je o komorbiditetu, odnosno o očitovanju više oblika poremećaja ponašanja istog učenika. Navedeni pojam preuzet je iz srodnih znanosti koje proučavaju utjecaj i posljedice tog fenomena. Proučavanje komorbiditeta oblika poremećaja ponašanja unutar pedagogije ima ulogu u izučavanju pedagoške trihotomije (fenomenologije, etiologije i pedagoške prevencije). Komorbiditet oblika poremećaja ponašanja posebice je važan sa stajališta provedbe specifičnih mjera pedagoške prevencije za određeni oblik/oblike ponašanja. Tako se često pod manifestiranim oblikom ponašanja krije cijela lepeza ostalih oblika koji podrazumijevaju određeni preventivni specifikum. Upravo izučavanje komorbiditeta oblika poremećaja ponašanja fenomenološki opisuje problem u cjelini, daje etiološki uvid te usmjerava pedagošku prevenciju na manifestacijske oblike ponašanja. Rezultati ovog rada idu u prilog tomu.

Ključne riječi

komorbiditet; aktivni i pasivni oblici poremećaja ponašanja; pedagoška prevencija; ambivalentno ponašanje

Hrčak ID:

139251

URI

https://hrcak.srce.hr/139251

Datum izdavanja:

20.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.439 *