Izvorni znanstveni članak
Kompetencije odgojitelja u vrtiću – organizaciji koja uči
Edita Slunjski
; Visoka učiteljska škola u Čakovcu
Mirjana Šagud
; Visoka učiteljska škola u Petrinji
Andreja Branša-Žganec
; Institut društvenih znanosti „Ivo Pilar” u Zagrebu
Sažetak
U radu se razmatra problem kompetencija učitelja/odgojitelja i mogući pristupi u njihovu postizanju unutar organizacije koja uči. Pedagoška kompetencija praktičara kompleksan je mozaik različitih područja znanja i vještina koja su nužno uključena u praktično područje svakog profesionalca. Stoga autorice naglašavaju važnost holističkog pristupa u njihovu razvoju i usavršavanju te smatraju da samo cjelovit model raznovrsnih kompetencija učitelja/odgojitelja može voditi mijenjanju tradicionalne odgojno‐obrazovne ustanove. U tom smislu put mijenjanja odgojno-obrazovne prakse, kao i razvoja ustanove u organizaciju koja uči, pretpostavlja poticanje unutarnjih pomaka u vrijednostima ljudi, njihovim stajalištima i načinima razmišljanja, a s tim u vezi i s promjenama njihova ponašanja i načina rada. Učenje karakteristično za organizaciju koja uči podrazumijeva mnogo više od stjecanja novih informacija, tj. znanja. Učenje u organizaciji koja uči odnosi se na osvještavanje vlastitih i tuđih točaka gledišta, stajališta i mišljenja te učenje putem zajedničke rasprave s drugima. Prezentirani rezultati empirijskog istraživanja govore kako postoje statistički značajne razlike u kompetencijama odgojitelja koji sudjeluju u akcijskom istraživanju za razliku od onih koji ne sudjeluju u njima. To se posebno odnosi na onu razinu njihove kompetencije koja je vezana za sposobnost propitivanja i procjenjivanja vlastitih stajališta, tj. za njihovu refleksivnost.
Ključne riječi
profesionalna kompetencija učitelja/odgojitelja; organizacija koja uči; akcijsko istraživanje; refleksivni praktičar; timsko učenje
Hrčak ID:
139311
URI
Datum izdavanja:
19.5.2006.
Posjeta: 20.859 *