Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Otvorena nastava kao teorijski konstrukt

Slavica Bašić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 270 Kb

str. 21-31

preuzimanja: 780

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 142 Kb

str. 31-31

preuzimanja: 203

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 139 Kb

str. 32-32

preuzimanja: 188

citiraj


Sažetak

Analiza radova koji se bave temom otvorene nastave pokazala je veliku šarolikost, difuznost shvaćanja i brojnost pokušaja određenja što otvorena nastava jest. Iz semantičkog određenja polja važenja naziva nije bilo moguće definirati pojam te su analizirana osnovna obilježja i izdvojena otvorenost kao kvalitativno distinktivno obilježje otvorene nastave, prikazani pokušaji konceptualizacije otvorenosti i, na kraju, analizirane ciljne vrijednosti otvorene nastave. Na temelju tako provedene višedimenzionalne analize autorica je uspostavila stanoviti teorijski okvir, polje važenja pojma otvorene nastave i indikatore otvorenosti koji se mogu smatrati polazištem za empirijska istraživanja inovativne (otvorene) nastavne prakse i za kritička promišljanja koncepta. Je li on i heuristički plodan, pokazat će nove analize i istraživanja na tom području.

Ključne riječi

otvorena nastava; otvorenost; dimenzije otvorenosti; otvoreni kurikulum; ciljevi otvorene nastave

Hrčak ID:

139313

URI

https://hrcak.srce.hr/139313

Datum izdavanja:

19.5.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.454 *