Pregledni rad
Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole
Vladimir Strugar
; (vanjski suradnik) Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 281 Kb
str. 59-70
preuzimanja: 7.939
citiraj
APA 6th Edition
Strugar, V. (2006). Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 59-70. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139315
MLA 8th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 1, 2006, str. 59-70. https://hrcak.srce.hr/139315. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 3, br. 1 (2006): 59-70. https://hrcak.srce.hr/139315
Harvard
Strugar, V. (2006). 'Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 3(1), str. 59-70. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139315 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Strugar V. Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 27.11.2024.];3(1):59-70. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139315
IEEE
V. Strugar, "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 1, str. 59-70, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139315. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 139 Kb
str. 71-71
preuzimanja: 276
citiraj
APA 6th Edition
Strugar, V. (2006). Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 59-70. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139315
MLA 8th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 1, 2006, str. 59-70. https://hrcak.srce.hr/139315. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 3, br. 1 (2006): 59-70. https://hrcak.srce.hr/139315
Harvard
Strugar, V. (2006). 'Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 3(1), str. 59-70. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139315 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Strugar V. Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 27.11.2024.];3(1):59-70. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139315
IEEE
V. Strugar, "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 1, str. 59-70, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139315. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 140 Kb
str. 72-72
preuzimanja: 214
citiraj
APA 6th Edition
Strugar, V. (2006). Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 59-70. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139315
MLA 8th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 1, 2006, str. 59-70. https://hrcak.srce.hr/139315. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 3, br. 1 (2006): 59-70. https://hrcak.srce.hr/139315
Harvard
Strugar, V. (2006). 'Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 3(1), str. 59-70. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139315 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Strugar V. Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 27.11.2024.];3(1):59-70. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139315
IEEE
V. Strugar, "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 1, str. 59-70, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139315. [Citirano: 27.11.2024.]
Sažetak
Autor u teorijskom pristupu opisuje pojavu i razvoj standardiziranih postupaka ispitivanja znanja, posebice obilježja testa znanja/niza zadataka objektivnog tipa. Analizira šest tipova zadataka: dosjećanja, dopunjavanja, dvočlanog izbora, višestrukog izbora, pridruživanja (uspoređivanja) i sređivanja. Rezultati relevantnih istraživanja pokazuju razlike u pouzdanosti tipova zadataka te upućuju na povezanost između očekivanja određenog tipa zadatka i strategije učenja, kao i njihov utjecaj na trajnost znanja i zaboravljanje. Na velikom zavisnom uzorku od 220 učenika VII. razreda osnovne škole autor je nastojao utvrditi postoje li statistički značajne razlike, ali i povezanost, između općih rezultata inicijalnog ispitivanja na kraju školske godine 2004./2005. i finalnoga, na početku školske godine 2005./2006. Razlike i povezanost ispituju se i povezano s nekim obilježjima ispitanika u uzorku, primjerice sa spolom i školskim uspjehom, kao i obilježjima tipova zadataka u nizu zadataka objektivnog tipa. Utvrđene su statistički značajne razlike između rezultata inicijalnoga i finalnog ispitivanja, što govori o djelovanju faktora zaborava za vrijeme ljetnog odmora učenika. Osim toga, statistički značajne razlike postoje u dva tipa zadataka, u tipu uspoređivanja i tipu sređivanja, dakle u tipovima zadataka koji se temelje na višim mentalnim funkcijama. Utvrđena je visoka korelacija između rezultata inicijalnoga i finalnog ispitivanja te umjerena i niska korelacija između pojedinih tipova zadataka. Rezultati djevojčica i dječaka prate opće rezultate i zaključke. Rezultati upućuju na opću preporuku o potrebi aktivnog stjecanja znanja te, sukladno tome, na primjenu nizova zadataka objektivnog tipa u kojima su zadaci utemeljeni na misaonim operacijama i primjeni znanja.
Ključne riječi
dokimologija; nizovi zadataka objektivnog tipa; metrijske karakteristike; školska dokimologija; testovi znanja
Hrčak ID:
139315
URI
https://hrcak.srce.hr/139315
Datum izdavanja:
19.5.2006.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 10.647
*