Izvorni znanstveni članak
Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima
Ana Sekulić-Majurec
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb
str. 267-276
preuzimanja: 1.421
citiraj
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2005). Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 267-276. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139318
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 267-276. https://hrcak.srce.hr/139318. Citirano 26.12.2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 267-276. https://hrcak.srce.hr/139318
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2005). 'Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 267-276. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139318 (Datum pristupa: 26.12.2024.)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 26.12.2024.];2(2):267-276. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139318
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 267-276, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139318. [Citirano: 26.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 135 Kb
str. 267-268
preuzimanja: 309
citiraj
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2005). Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 267-276. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139318
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 267-276. https://hrcak.srce.hr/139318. Citirano 26.12.2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 267-276. https://hrcak.srce.hr/139318
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2005). 'Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 267-276. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139318 (Datum pristupa: 26.12.2024.)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 26.12.2024.];2(2):267-276. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139318
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 267-276, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139318. [Citirano: 26.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 112 Kb
str. 277-277
preuzimanja: 285
citiraj
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2005). Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 267-276. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139318
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 267-276. https://hrcak.srce.hr/139318. Citirano 26.12.2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 267-276. https://hrcak.srce.hr/139318
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2005). 'Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 267-276. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139318 (Datum pristupa: 26.12.2024.)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 26.12.2024.];2(2):267-276. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139318
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 267-276, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139318. [Citirano: 26.12.2024.]
Sažetak
Mnogobrojne aktivnosti prosvjetnih vlasti ne dovode do suštinskih promjena škole, onih koje bi tu školu učinile osnovom novog društva. A u skladu s nekim novim pogledima na ulogu nastavnika (akcijski istraživač i refleksivni praktičar), kurikulum (su-konstruktivistički kurikulum), školu (zajednica koja uči) i sl. sve više se otvaraju mogućnosti uspostavljanja novog kurikuluma „iznutra”. Sve to bitno mijenja ulogu uprave i stručnih službi u školi. Činjenica da je kurikulum odraz koncepcije škole i to ne samo one određene dokumentima prosvjetne politike već i koncepcije u smislu specifičnog imagea koji određuje svaka škola sebi, školskim pedagozima otvara široko područje istraživanja. U radu se polazi od promišljanja o tome koliko kurikulum neke škole odražava osnovne značajke društva, koliko mlade osposobljava za život u tome društvu? Zatim se raspravlja o mogućnostima propitivanja koliko kurikulum određene škole uvažava nove spoznaje i načine dolaženja do njih. Kao ne manje zanimljiva spominju se još neke mogućnosti istraživanja različite problematike vezane uz kurikulum škole. Posebno se elaboriraju slijedeća pitanja: Kako različiti sudionici odgojno-obrazovnog procesa shvaćaju i tumače kurikulum i koliko su u tome prisutne vrijednosti koje promiče novo društveno-političko uređenje?; Kako se ti sudionici osjećaju u školi i što se može učiniti kako bi se svi oni osjećali bolje?; Čemu sve učimo djecu u školi mimo onog što nam je propisano učiti ih?; Predstavlja li škola okružje koje je za sve bitne sudionike jednako emocionalno zaštićeno kao što je intelektualno stimulativno?; itd. Zaključak je rada da ova i brojna slična pitanja školski pedagozi moraju shvatiti kao ozbiljan istraživački izazov i odgovarajući na njih dati značajan prilog uspostavljanju kurikuluma svoje škole temeljenog na općeprihvaćenim vrijednostima hrvatskog društva i relevantnim znanstvenim spoznajama.
Ključne riječi
škola; kurikulum; istraživanja; školski pedagozi
Hrčak ID:
139318
URI
https://hrcak.srce.hr/139318
Datum izdavanja:
19.12.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.728
*