Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kurikulum nove škole — istraživački izazov školskim pedagozima

Ana Sekulić-Majurec ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb

str. 267-276

preuzimanja: 1.402

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 135 Kb

str. 267-268

preuzimanja: 305

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 112 Kb

str. 277-277

preuzimanja: 277

citiraj


Sažetak

Mnogobrojne aktivnosti prosvjetnih vlasti ne dovode do suštinskih promjena škole, onih koje bi tu školu učinile osnovom novog društva. A u skladu s nekim novim pogledima na ulogu nastavnika (akcijski istraživač i refleksivni praktičar), kurikulum (su-konstruktivistički kurikulum), školu (zajednica koja uči) i sl. sve više se otvaraju mogućnosti uspostavljanja novog kurikuluma „iznutra”. Sve to bitno mijenja ulogu uprave i stručnih službi u školi. Činjenica da je kurikulum odraz koncepcije škole i to ne samo one određene dokumentima prosvjetne politike već i koncepcije u smislu specifičnog imagea koji određuje svaka škola sebi, školskim pedagozima otvara široko područje istraživanja. U radu se polazi od promišljanja o tome koliko kurikulum neke škole odražava osnovne značajke društva, koliko mlade osposobljava za život u tome društvu? Zatim se raspravlja o mogućnostima propitivanja koliko kurikulum određene škole uvažava nove spoznaje i načine dolaženja do njih. Kao ne manje zanimljiva spominju se još neke mogućnosti istraživanja različite problematike vezane uz kurikulum škole. Posebno se elaboriraju slijedeća pitanja: Kako različiti sudionici odgojno-obrazovnog procesa shvaćaju i tumače kurikulum i koliko su u tome prisutne vrijednosti koje promiče novo društveno-političko uređenje?; Kako se ti sudionici osjećaju u školi i što se može učiniti kako bi se svi oni osjećali bolje?; Čemu sve učimo djecu u školi mimo onog što nam je propisano učiti ih?; Predstavlja li škola okružje koje je za sve bitne sudionike jednako emocionalno zaštićeno kao što je intelektualno stimulativno?; itd. Zaključak je rada da ova i brojna slična pitanja školski pedagozi moraju shvatiti kao ozbiljan istraživački izazov i odgovarajući na njih dati značajan prilog uspostavljanju kurikuluma svoje škole temeljenog na općeprihvaćenim vrijednostima hrvatskog društva i relevantnim znanstvenim spoznajama.

Ključne riječi

škola; kurikulum; istraživanja; školski pedagozi

Hrčak ID:

139318

URI

https://hrcak.srce.hr/139318

Datum izdavanja:

19.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.641 *