Izvorni znanstveni članak
Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika
Marko Palekčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 485 Kb
str. 209-232
preuzimanja: 3.346
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 209-232. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139324
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324
Harvard
Palekčić, M. (2005). 'Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 209-232. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139324 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(2):209-232. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139324
IEEE
M. Palekčić, "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 209-232, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139324. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 166 Kb
str. 209-210
preuzimanja: 285
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 209-232. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139324
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324
Harvard
Palekčić, M. (2005). 'Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 209-232. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139324 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(2):209-232. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139324
IEEE
M. Palekčić, "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 209-232, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139324. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 111 Kb
str. 233-233
preuzimanja: 271
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 209-232. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139324
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324
Harvard
Palekčić, M. (2005). 'Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 209-232. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139324 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(2):209-232. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139324
IEEE
M. Palekčić, "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 209-232, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139324. [Citirano: 21.11.2024.]
Sažetak
Upravljanje i kontrola učinkovitosti obrazovnog sustava putem uvođenja obrazovnih standarda nalaže evaluaciju postignuća učenika u formi kompetencija. Ocjenjivanje uspješnosti obrazovnog sustava putem određenja standarda predviđa autonomiju škole u dostizanju tih standarda. Usmjerenost na postignuća učenika implicira i pitanje hoće li to preusmjeravanje voditi promjenama u poboljšavanju škole i nastave. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika tako postaje krucijalno pitanje. Koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika, autor pokazuje (teorijsko spoznajnom) metaanalizom empirijskih longitudinalnih ciljeva. Rezultati metaanalize dokazuju: značajan je utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenika (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance), postoje mogućnosti istodobnog ostvarivanja kognitivnih i afektivnih ciljeva i veliko je značenje izgrađenih kompetencija nastavnika u ostvarivanju različitih ciljeva obrazovanja. Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istodobno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na taj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava i iz kuta dobivenih rezultata empirijskih istraživanja.
Ključne riječi
kurikulum; obrazovni standardi; kvaliteta nastave i postignuća učenika; empirijska istraživanja; ciljevi nastave i forme nastave; kompetencije nastavnika
Hrčak ID:
139324
URI
https://hrcak.srce.hr/139324
Datum izdavanja:
19.12.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 6.582
*