Izvorni znanstveni članak
Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura
Vlatko Previšić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 270 Kb
str. 165-172
preuzimanja: 3.219
citiraj
APA 6th Edition
Previšić, V. (2005). Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 165-172. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139327
MLA 8th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327
Harvard
Previšić, V. (2005). 'Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 165-172. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139327 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Previšić V. Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(2):165-172. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139327
IEEE
V. Previšić, "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 165-172, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139327. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 193 Kb
str. 165-166
preuzimanja: 618
citiraj
APA 6th Edition
Previšić, V. (2005). Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 165-172. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139327
MLA 8th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327
Harvard
Previšić, V. (2005). 'Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 165-172. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139327 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Previšić V. Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(2):165-172. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139327
IEEE
V. Previšić, "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 165-172, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139327. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 111 Kb
str. 173-173
preuzimanja: 327
citiraj
APA 6th Edition
Previšić, V. (2005). Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 165-172. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139327
MLA 8th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327
Harvard
Previšić, V. (2005). 'Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 165-172. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139327 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Previšić V. Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(2):165-172. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139327
IEEE
V. Previšić, "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 165-172, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139327. [Citirano: 21.11.2024.]
Sažetak
Nacionalni kurikulum odgoja i obrazovanja danas je primarna tema svake prosvjetne politike, školske prakse, kulture, socijalizacije i, naravno, znanstvene pedagogije. Pedagoški osmišljen kurikulum najbolje se zrcali u aktualnoj obrazovnoj politici jedne zemlje, ali i u stručno postavljenoj metodologiji i strukturi njegove izrade. Stoga su određenje cilja odgoja; zadataka obrazovanja; nastavnih sadržaja i programa; uloge i osposobljenosti nastavnika; pedagoške tehnologije rada te objektivne evaluacije učinaka ozbiljan pedagoški i interdisciplinarni posao. Shvaćanje pritom današnjeg društvenog konteksta kurikularne strategije čini polazište koje se ne može zaobići u pluralno otvorenom svijetu. Školski kurikulum — kao svojevrsni racionalni društveni konsenzus i optimalni put odgoja, obrazovanja i formiranja jednog fleksibilnog identiteta modernog građanina — mora uzeti u obzir mnoga i različita filozofska, društvena, tehnička, kulturološka te pedagoška iskustva, znanja i kompetencije. U sukonstrukciji i provođenju kurikuluma sudjeluju mnogi organizirani i prikriveni činitelji. On je živo tkivo i otvorena knjiga u koju stalno treba upisivati nove sadržaje. Stoga sve instance odgoja i obrazovanja, a osobito škola, trebaju biti humane i kreativne zajednice koje ljudima pomažu da odrastu i djeluju u cjelokupnoj punini svoga individualnog i socijalnog bića. O tome govori ovaj članak, držeći se pritom, na ograničenu prostoru, tek osnovnih polazišta i naznaka metodologije i strukture izrade kurikuluma suvremenog odgoja i škole.
Ključne riječi
kurikulum; odgoj; socijalizacija; škola; struktura; metodologija; kurikularni koncepti i vrste; standardi obrazovanja; sukonstrukcija kurikuluma; nastavni plan i program; nastavna tehnologija; učitelji; kreativnost
Hrčak ID:
139327
URI
https://hrcak.srce.hr/139327
Datum izdavanja:
19.12.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 8.619
*