Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Standardi za obrazovanje nastavnika

Ewald Terhart ; SveuËiliπte u Münsteru, NjemaËka Institut za πkolsku pedagogiju i opću didaktiku


Puni tekst: hrvatski pdf 227 Kb

str. 69-82

preuzimanja: 717

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 96 Kb

str. 69-69

preuzimanja: 238

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 80 Kb

str. 83-83

preuzimanja: 188

citiraj


Sažetak

Empirijsko obuhvaćanje stvarnih učinaka obrazovanja nastavnika na kompetencije obrazovanih, kao i na njihovo kasnije profesionalno djelovanje iziskuje unaprijed definirane standarde. Standardima se definira koje kompetencije u kojem stupnju izraæenosti moraju postojati na kraju različitih odsječaka izobrazbe. Takvi su se zahtjevi glede izobrazbe nastavnika, odnosno apsolvenata nastavničkih studija oduvijek formulirali — doduše uglavnom formalno, prilično neodređeno i utoliko neprovjerljivo. Autor zasniva nužnost standarda za obrazovanje nastavnika i iznosi prijedloge za takve standarde. Ti se prijedlozi odnose kako na odgojnoznanstvene, tako i na stručne znanstvene i stručnodidaktičke elemente izobrazbe nastavnika. Osim toga, uvode se pojmovne razlike između kompetencija i standarda, isto se tako predstavlja primjer za različite stupnjeve izrađenosti nastavničke kompetencije. Zaključno je riječ o različitim oblicima empirijskog utvrđivanja kompetencija.

Ključne riječi

standardi za obrazovanje nastavnika; važne kompetencije nastavnika; odgojnoznanstveni, stručnoznanstveni i stručnodidaktički elementi obrazovanja nastavnika

Hrčak ID:

139328

URI

https://hrcak.srce.hr/139328

Datum izdavanja:

20.5.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.408 *