Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Model permanentnog usavršavanja nastavnika

Igor Radeka ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju
Izabela Sorić ; Sveučilište u Zadru Odjel za psihologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 3.492 Kb

str. 17-33

preuzimanja: 453

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 123 Kb

str. 17-18

preuzimanja: 174

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 97 Kb

str. 34-34

preuzimanja: 177

citiraj


Sažetak

U radu se analizira empirijsko istraživanje permanentnog usavršavanja nastavnika 2 osnovnih i srednjih škola Zadarske županije. Za ispitivanje je konstruiran upitnik na temelju kojeg su obrađena stajališta 462 reprezentativno odabrana nastavnika. Utvrđeno je da nastavnici imaju potrebu za permanentnim usavršavanjem, ali drugačijim od postojećeg. Usavršavanjem nastavnika danas dominira rad u okviru strukovnih udruga i spontana razmjena iskustava, što je obrnuto od očekivanog. Iako je većini poznata obveza vlastita usavršavanja, tek polovica nastavnika sudjeluje u izradi osobnih programa usavršavanja, i to bez velike osobne inicijative. Čak 3/4 smatraju da je u njihovoj školi u određenoj mjeri zapostavljeno usavršavanje, što potvrđuje podatak da se preko 4/5 nastavnika u 2002/03. godini usavršavalo manje od 10 školskih sati. Nastavnici nisu zadovoljni ni financiranjem permanentnog usavrπavanja, pri čemu očekuju veći doprinos odgovarajućih državnih i javnih ustanova. Iz dobivenih rezultata proizlazi da je postojeći model permanentnog usavršavanja nastavnika neusklađen s potrebama, što iziskuje promjene u tom smjeru.

Ključne riječi

permanentno usavršavanje; nastavnik; INSETT; TPD

Hrčak ID:

139340

URI

https://hrcak.srce.hr/139340

Datum izdavanja:

20.5.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.794 *