Izvorni znanstveni članak
SOCIOLINGVISTIČKI UVIDI U ODNOS LINEARNOSTI – IZDAVAČKI MEDIJ – PROSTOR U GLOBALIZIRANOME ELEKTRONIČKOM TISKU
Vladimír Patraš
orcid.org/0000-0001-8354-3729
; Faculty of Arts Matej Bel University, Banská Bystrica, Slovakia
Sažetak
U sferi novina medijski se plan (činjenica, događaj, stav, utjecaj, itd.) tradicionalno za percepciju i procesiranje priprema putem vizualnoga kanala. Medijski proizvod u elektroničkome okružju računa s efektom višekodnih sustava koji su vizualnoga podrijetla. Novinarska komunikacija koja je određena elektronički poštuje i rabi dokazane i ustanovljene jezično-kompozicijske i standardne tipografske obrasce i metode svojega tiskanoga parnjaka. Istovremeno, surađuje s multimedijskim sastavnicama na sociopragmatički učinkovitome sjecištu koristeći njegove varijacije. Posljedično, zbog sinergičnoga bi učinka jezično-komunikacijske dominante elektroničkih časopisa mogle biti restrukturirane. Cilj je ovoga rada prikazati tendencije raslojavanja pojačanih sastavnica kroz prizmu sociolingvistike. Nalazi, tvrdnje i rezultati kontrastivno se raspravljaju u suvremenome elektroničkome tisku koji se objavljuje na slavenskim jezicima (slovački, češki, hrvatski, ruski, bjeloruski, srpski i drugi).
Ključne riječi
globalizacija; lokalizacija; medijska komunikacija; multimedija; kontrastivna lingvistika; sociolingvistika
Hrčak ID:
140817
URI
Datum izdavanja:
30.6.2015.
Posjeta: 1.580 *