History Teaching, Vol. 12 No. 23 (1), 2014.
Review article
Portfolio u nastavi povijesti
Danijela Trškan
orcid.org/0000-0001-9282-6691
; SVEUČILIŠTE U LJUBLJANI
Abstract
Portofolio, odnosno zbirka učeničkih radova, je jedan od suvremenih načina provjere i ocjenjivanja. Autorica predstavlja namjenu, ciljeve, vrste i sadržaj portfolia. Ističe važnost javnih predstavljanja i povratnih informacija pri praćenju, napredovanju i unapređenju nastavnih rezultata. U članku su prikazani različiti obrasci za refleksiju, ocjenjivanje i samoocjenjivanje učenikovih radova. Budući da su refleksija, samoocjenjivanje i javna predstavljanja novosti u nastavnom procesu u osnovnim i srednjim školama, učenici se moraju postupno navikavati na nove načine provjere i ocjenjivanja. Stoga nastavnici moraju poznavati posebne korake koji pomažu učenicima, njihovim školskim kolegama i roditeljima da se uključe u izradu, praćenje i evaluaciju učenikovih uradaka. Također, predstavljeni su najčešći kriteriji za portfolio, Može ocjenjivati uređenost portfolia, vizualni izgled, primjerenost refleksije, napredak u nastavnom procesu, samoocjenjivanje ili rješavanje problema u skladu s predmetom povijesti
Keywords
portfolio; refleksija; samoocjenjivanje; kolegijalno ocjenjivanje; povratna informacija; ocjenjivački kriteriji; povijest
Hrčak ID:
141231
URI
Publication date:
19.6.2014.
Visits: 4.595 *