Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i2.1630
Aktivnosti u slobodnom vremenu učenika osnovne škole
Marko Badrić
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Ivan Prskalo
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Milan Matijević
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Sažetak
Cilj je istraživanja bio utvrditi razlike u provođenja slobodnog vremena u kineziološkim i nekineziološkim aktivnostima između subuzoraka definiranih prema spolu i dobi kod učenika na kraju primarnog obrazovanje i nižeg srednjeg obrazovanja. Svakodnevno tjelesno vježbanje vrlo je važno za zdravstveno stanje djece i mladih. Neprakticiranje svakodnevnog tjelesnog vježbanja i neprovedba kinezioloških aktivnosti u slobodnom vremenu postaju važan javnozdravstveni problem. U provođenju ovog istraživanja korišten je prigodni uzorak učenika i učenica od petog do osmog razreda osnovnih škola. Ukupan broj učenika koji je sudjelovao u istraživanju je 847, od toga 413 djevojčica i 434 dječaka. Za procjenu razine aktivnosti učenika u slobodno vrijeme korišten je anketni upitnik koji je konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Značajnosti razlika između subuzoraka ispitanika definiranih prema spolu utvrđene su Mann-Whitney U testom, a značajnosti razlika prema dobi utvrđene su Kruskal Wallis testom. Rezultati Mann-Whitney U testa potvrđuju postojanje statistički značajne razlike između učenika od petog do osmog razreda definiranih prema spolu u provedbi kinezioloških i nekinezioloških sadržaja u slobodno vrijeme. Kod kinezioloških aktivnosti djevojčice više vremena provode u aktivnostima šetnje, rolanja, igranja badmitona, odbojke i plesa, a dječaci slobodno vrijeme provode prakticirajući više od djevojčica vožnju biciklom, igrajući nogomet, košarku i rukomet. Gledajući nekineziološke aktivnosti, dječaci su zaineresiraniji za informatičke sadržaje (računalo, playstation…), samo s ciljem igre i zabave, a kod djevojčica prevladavaju sadržaji koji su zabavnog, opuštajućeg i edukativnog karaktera. Značajne razlike u provedbi nekinezioloških sadržaja postoje između učenika prema njihovoj dobi. Diskriminacija je najznačajnija prema dobi (mlađi i stariji učenici), ali svakako da razlike prema dobi određuju i prirodne zakonitosti rasta i razvoja koje se odvijaju kod ispitanih učenika. Isto je tako utvrđeno nepostojanje značajnih razlika u prakticiranju kinezioloških aktivnosti između učenika prema njihovoj dobi.
Ključne riječi
kineziološke aktivnosti; nekineziološke aktivnosti; slobodno vrijeme; škola; učenici
Hrčak ID:
141190
URI
Datum izdavanja:
29.6.2015.
Posjeta: 5.142 *