Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i2.1062

Transverzalne kompetencije studenata strojarstva

Remedios Hernandez-Linares ; Centro Universitario de Mérida, University of Extremadura
J. Enrique Agudo ; Centro Universitario de Mérida, University of Extremadura
Mercedes Rico ; Centro Universitario de Mérida, University of Extremadura
Héctor Sánchez ; Centro Universitario de Mérida, University of Extremadura


Puni tekst: engleski pdf 330 Kb

str. 383-409

preuzimanja: 997

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 330 Kb

str. 383-409

preuzimanja: 381

citiraj


Sažetak

Jedna od glavnih promjena europskog prostora visokog obrazovanja jest uspostava obrazovnog sustava uutemeljenog na kompetencijama. Studenti su u današnje vrijeme više nego ikada u središtu oko kojega se vrti sveučilišni obrazovni sustav. Kompetencije koje bi studenti trebali steći tijekom svojeg studiranja uključuju transverzalne kompetencije, tj. one koje su povezane s vještinama rukovođenja,
rješavanja problema i sa sposobnošću rada u timu, a koje su visoko cijenjene na tržištu rada. Te su osobine iznimno važne u strojarstvu, jer one mogu dati prednost kandidatu koji ih posjeduje. Dakle, evaluacija i poučavanje tim vrstama vještina sada predstavljaju glavne izazove s kojima se sveučilišni profesori suočavaju, jer se odgovarajući obrazovni ishodi moraju postaviti i ocijeniti, i za sveučilišne studijske programe i za svaki pojedinačni kolegij, a taj je proces nastavnicima potpuno nov.
Usredotočujući se upravo na taj aspekt, naš rad, koji se temelji na empirijskom istraživanju provedenom na uzorku od 102 studenta strojarstva sa Sveučilišnog centra u Meridi, koristi se alatom kojim možemo utvrditi napredak tih studenata u području različitih transverzalnih kompetencija. Taj alat ne samo da nam omogućava
procjenu stupnja razvoja kompetencija nego nam također omogućava prepoznavanje slabih područja studenata u međukurikularnom obrazovanju, na kojima se kasnije može dodatno raditi.

Ključne riječi

Bolonjski proces; obrazovanje utemeljeno na kompetencijama; obrazovanje u području strojarstva; tržište rada; visoko obrazovanje

Hrčak ID:

141185

URI

https://hrcak.srce.hr/141185

Datum izdavanja:

29.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.947 *