Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i2.1062
Transverzalne kompetencije studenata strojarstva
Remedios Hernandez-Linares
; Centro Universitario de Mérida, University of Extremadura
J. Enrique Agudo
; Centro Universitario de Mérida, University of Extremadura
Mercedes Rico
; Centro Universitario de Mérida, University of Extremadura
Héctor Sánchez
; Centro Universitario de Mérida, University of Extremadura
Sažetak
Jedna od glavnih promjena europskog prostora visokog obrazovanja jest uspostava obrazovnog sustava uutemeljenog na kompetencijama. Studenti su u današnje vrijeme više nego ikada u središtu oko kojega se vrti sveučilišni obrazovni sustav. Kompetencije koje bi studenti trebali steći tijekom svojeg studiranja uključuju transverzalne kompetencije, tj. one koje su povezane s vještinama rukovođenja,
rješavanja problema i sa sposobnošću rada u timu, a koje su visoko cijenjene na tržištu rada. Te su osobine iznimno važne u strojarstvu, jer one mogu dati prednost kandidatu koji ih posjeduje. Dakle, evaluacija i poučavanje tim vrstama vještina sada predstavljaju glavne izazove s kojima se sveučilišni profesori suočavaju, jer se odgovarajući obrazovni ishodi moraju postaviti i ocijeniti, i za sveučilišne studijske programe i za svaki pojedinačni kolegij, a taj je proces nastavnicima potpuno nov.
Usredotočujući se upravo na taj aspekt, naš rad, koji se temelji na empirijskom istraživanju provedenom na uzorku od 102 studenta strojarstva sa Sveučilišnog centra u Meridi, koristi se alatom kojim možemo utvrditi napredak tih studenata u području različitih transverzalnih kompetencija. Taj alat ne samo da nam omogućava
procjenu stupnja razvoja kompetencija nego nam također omogućava prepoznavanje slabih područja studenata u međukurikularnom obrazovanju, na kojima se kasnije može dodatno raditi.
Ključne riječi
Bolonjski proces; obrazovanje utemeljeno na kompetencijama; obrazovanje u području strojarstva; tržište rada; visoko obrazovanje
Hrčak ID:
141185
URI
Datum izdavanja:
29.6.2015.
Posjeta: 2.947 *