Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i2.560
Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture
Boris Milavić
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Mirjana Milić
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Damir Jurko
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Zoran Grgantov
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Kristijan Marić
; Faculty of Science and Education, University of Mostar
Sažetak
S ciljem prilagodbe upitnika motivacije za sport (Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuscon, Briere i Blais, 1995) populaciji završnih razreda osnovne škole, odnosno s ciljem mjerenja njihove motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, 305 učenica i učenika završnih razreda osnovnih škola popunilo je prilagođeni upitnik. Sve ljestvice imaju dobre mjerne karakteristike, osim nezadovoljavajuće pouzdanosti varijable eksternalne motivacije – introjicirane. U oba spola mjere motivacije za izvedbu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture projiciraju se u dvije komponente interpretirane kao unutrašnja motivacija, amotivacija i eksternalna regulacija. Učenici imaju značajno više vrijednosti u obje ljestvice koje definiraju drugi faktor. Kod učenika je znatno veći postotak općeg uspjeha dobar i manji, a kod učenica je veći postotak vrlo dobrog i izvrsnog općeg uspjeha. Diskriminacijska analiza pokazala je kako učenice s nižim općim uspjehom (dobar i manji) karakterizira viša izraženost eksternalne regulacije i više izražena amotiviranost u izvedbi nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U oba spola nisu dobivene razlike u motivaciju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod skupina različitih po uspjehu iz nastavnog predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture.
Ključne riječi
eksternalna motivacija; internalna motivacija; mjerne karakteristike; učenici; vježbanje
Hrčak ID:
141188
URI
Datum izdavanja:
29.6.2015.
Posjeta: 2.618 *