Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Socijalna okolina i adolescenti s neurorazvojnim oštećenjima

Marija Bortiek ; Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Edina Pulić ; Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 100 Kb

str. 113-127

preuzimanja: 760

citiraj


Sažetak

Tijekom adolescencije međuljudski odnosi i interakcije povećanjem socijalnog područja dobivaju na značenju, stoga je dokazano da socijalna okolina utječe i pozitivno i negativno na sudjelovanje u njoj. Istraživanja su pokazala da studenti s invaliditetom sudjeluju manje
i rjeđe u školskim krugovima i organizacijama, manje se druže s kolegama izvan učionice, značajke okoliša znatno su veća zapreka školskog sudjelovanja, a fizički, kognitivni i socijalni zahtjevi također mogu stvoriti prepreke za sudjelovanje. Zbog svih navedenih saznanja cilj ovog istraživanja bio je ispitati uključenost i prilagodbu adolescenata s NO-om na zahtjeve socijalne okoline, ispitati izvor podrške koju primaju te percepciju primljene pomoći. Istraživanje je obuhvatilo 36 adolescenata s NO-om u dobi od 15 do 20 godina s mjestima prebivališta po cijeloj Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da socijalno okruženje ima velik utjecaj na funkcioniranje adolescenata s NO-om u cjelini. Bez obzira na stupanj funkcionalnosti, svi imaju potrebu ravnopravno sudjelovati u životu zajednice. Pokazalo se da im prisutnost socijalne podrške uvelike pomaže u podizanju samopouzdanja. Dobiveni rezultati upućuju i na neka nova pitanja koja bi trebalo dalje istražiti, poput saznanja o tome što sve utječe
na nelagodu i nesigurnost koju adolescenti s NO-om osjećaju kada se nalaze u nepoznatoj okolini, kako percipiraju budućnost i smanjenu ulogu uže i šire obitelji u odrasloj dobi itd.

Ključne riječi

utjecaj socijalne okoline, adolescenti, neurorazvojna oštećenja, podrška

Hrčak ID:

141565

URI

https://hrcak.srce.hr/141565

Posjeta: 1.323 *