Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1529
Učitelji stranih jezika i interkulturalna dimenzija u osnovnoškolskom obrazovanju
Olinka Breka
; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb
Ana Petravić
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
U radu se prikazuju rezultati istraživanja predodžbi osnovnoškolskih učitelja engleskog jezika s obzirom na ciljeve učenja i poučavanja stranih jezika, ciljeve nastave stranih jezika u segmentu kulture i civilizacije, na mogućnosti razvoja interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika, kao i s obzirom na vlastitu nastavnu praksu poučavanja kulturne dimenzije. Istraživanjem se željelo ustanoviti u kojoj mjeri učitelji odgovaraju recentnoj konceptualizaciji profila „učitelja stranog jezika i interkulturalne kompetencije“. Rezultati potvrđuju pozitivan odnos učitelja prema razvoju interkulturalne kompetencije, no istodobno pokazuju određenu inkonzistenciju između učiteljske kognicije i uvjerenja s jedne i samopercepcije nastavne prakse s druge strane. Polazeći od tih rezultata, izvode se implikacije za daljnja istraživanja u području učiteljskih kompetencija za razvoj interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika i za inicijalno obrazovanje učitelja stranih jezika i njihov profesionalni razvoj.
Ključne riječi
interkulturalna kompetencija; nastava stranih jezika; profil učitelja stranog jezika i interkulturalne kompetencije; razvoj interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika
Hrčak ID:
143230
URI
Datum izdavanja:
28.5.2015.
Posjeta: 3.888 *