Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1535
Premošćivanje jaza između početnog obrazovanja nastavnika i uvođenja u profesiju pomoću stručno-pedagoške prakse: studija slučaja u Srbiji Stručno-pedagoška praksa
Tünde Kovač Cerović
; Department of Psychology, Faculty of Philosophy, University of Belgrade
Jelena Radišić
; Institute for Educational Research in Belgrade
Dejan Stankovic
; Centre for Education Policy in Belgrade
Sažetak
Stručno-pedagoška praksa koju pohađaju budući nastavnici važan je dio njihova početnog obrazovanja (PON) jer premošćuje jaz između PON-a i njihova kasnijeg uvođenja u profesiju, kao i profesionalnog razvoja. Donedavno je stručno-pedagoška praksa bila obvezna u Srbiji te je činila neizostavan dio PON-a. Međutim, taj je razvoj suočen s mnogim izazovima. Istražujemo rezultate studije provedene kako bi se utvrdilo na koji je način stručno-pedagoška praksa organizirana u 44 fakultetska odsjeka koji obrazuju buduće nastavnike na četiri najveća državna sveučilišta u Srbiji. Rezultati pokazuju da se uvjeti i organizacija stručno-pedagoške prakse razlikuju od fakulteta do fakulteta i da ishodi i sadržaj stručno-pedagoške prakse nisu usklađeni s novim zahtjevima nastavničke profesije. Nailazimo na razlike između odsjeka na kojima se obrazuju učitelji razredne nastave i predmetni nastavnici, no i razlike unutar skupina su velike te ukazuju na opću fragmentaciju PON-a. Svi proučavani odsjeci izvještavaju o nedostatku osnovne suradnje između fakulteta I škola vježbaonica, nedovoljnom trajanju prakse i nedostatku ljudskih resursa. Kao odgovor na to razmatramo model „škole vježbaonice“ s ciljem nadilaženja jaza između akademskog dijela PON-a i stručno-pedagoške prakse te istražujemo početne izazove tog modela.
Ključne riječi
početno obrazovanje nastavnika; stručno-pedagoška praksa; suradnja između fakulteta i škole; škole vježbaonice
Hrčak ID:
143232
URI
Datum izdavanja:
28.5.2015.
Posjeta: 2.297 *