Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1509

Redovni i specijalni pristup u procesu obrazovanja učitelja

Mojca Peček ; Faculty of Education, University of Ljubljana
Sunčica Macura-Milovanović ; Faculty of Education in Jagodina, University of Kragujevac
Ivan Čuk ; Faculty of Sport, University of Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 270 Kb

str. 99-115

preuzimanja: 340

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 270 Kb

str. 99-115

preuzimanja: 499

citiraj


Sažetak

Nastavnici koji obrazuju buduće učitelje trebali bi imati jasnu predodžbu o tome koje stavove njihovi studenti imaju prema raznolikosti, učenicima s teškoćama u učenju i poučavanju, jer bi im te predodžbe mogle uvelike biti od koristi pri izradi studijskih programa za obrazovanje budućih učitelja, a zahvaljujući kojima bi budući učitelji mogli biti bolje pripremljeni za rad u inkluzivnom okruženju. Stoga je istraživanje prikazano u ovom radu provedeno da bi se ispitali stavovi studenata pedagoških fakulteta upisanih na učiteljske studijske programe u Sloveniji (Sveučilište u Ljubljani, Pedagoški fakultet) i Srbiji (Sveučilište u Kragujevcu, Fakultet pedagoških nauka u Jagodini) prema čimbenicima koji mogu utjecati na poteškoće u učenju učenika s posebnim potrebama. Rezultati istraživanja upućuju na to da većina studenata, budućih učitelja, na prvoj i četvrtoj godini studija u obje države smatra da je učenikova teškoća čimbenik koji ima najveći utjecaj na njegove/njezine poteškoće u učenju. Autori ovog rada smatraju da podjela na obrazovanje učitelja za rad u specijalnim školama i na obrazovanje učitelja za rad u ostalim školama, tj. na specijalno i uobičajeno obrazovanje, može kod studenata stvoriti stavove koji nisu pogodni za stvaranje osjećaja odgovornosti za učenike s posebnim potrebama i tako mogu usporavati proces inkluzije. U ostatku rada raspravlja se o važnosti navedenih rezultata za učiteljske studijske programe.

Ključne riječi

inkluzivno obrazovanje; specijalno obrazovanje; stavovi; student učiteljskih fakulteta; učenici s teškoćama

Hrčak ID:

143227

URI

https://hrcak.srce.hr/143227

Datum izdavanja:

28.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.025 *