Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1509
Redovni i specijalni pristup u procesu obrazovanja učitelja
Mojca Peček
; Faculty of Education, University of Ljubljana
Sunčica Macura-Milovanović
; Faculty of Education in Jagodina, University of Kragujevac
Ivan Čuk
; Faculty of Sport, University of Ljubljana
Sažetak
Nastavnici koji obrazuju buduće učitelje trebali bi imati jasnu predodžbu o tome koje stavove njihovi studenti imaju prema raznolikosti, učenicima s teškoćama u učenju i poučavanju, jer bi im te predodžbe mogle uvelike biti od koristi pri izradi studijskih programa za obrazovanje budućih učitelja, a zahvaljujući kojima bi budući učitelji mogli biti bolje pripremljeni za rad u inkluzivnom okruženju. Stoga je istraživanje prikazano u ovom radu provedeno da bi se ispitali stavovi studenata pedagoških fakulteta upisanih na učiteljske studijske programe u Sloveniji (Sveučilište u Ljubljani, Pedagoški fakultet) i Srbiji (Sveučilište u Kragujevcu, Fakultet pedagoških nauka u Jagodini) prema čimbenicima koji mogu utjecati na poteškoće u učenju učenika s posebnim potrebama. Rezultati istraživanja upućuju na to da većina studenata, budućih učitelja, na prvoj i četvrtoj godini studija u obje države smatra da je učenikova teškoća čimbenik koji ima najveći utjecaj na njegove/njezine poteškoće u učenju. Autori ovog rada smatraju da podjela na obrazovanje učitelja za rad u specijalnim školama i na obrazovanje učitelja za rad u ostalim školama, tj. na specijalno i uobičajeno obrazovanje, može kod studenata stvoriti stavove koji nisu pogodni za stvaranje osjećaja odgovornosti za učenike s posebnim potrebama i tako mogu usporavati proces inkluzije. U ostatku rada raspravlja se o važnosti navedenih rezultata za učiteljske studijske programe.
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje; specijalno obrazovanje; stavovi; student učiteljskih fakulteta; učenici s teškoćama
Hrčak ID:
143227
URI
Datum izdavanja:
28.5.2015.
Posjeta: 2.025 *