Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1522
Programi profesionalnog razvoja podrške učiteljima na početku njihove karijere
Lidija Terek
; Center for Professional Development Kikinda
Anka Ivanović
; The Competence Improvement Center
Irena Terzić
; Center for Competence Improvement Kruševac
Kristina Telek
; Regional Center for the Professional Development of the Employees in Education Kanjiža
Nevena Šćepanović
; Center for Professional Development of Educators Kragujevac
Sažetak
U Srbiji su učitelji početnici pod stalnim pritiskom jer su obvezni pratiti i implementirati sve zakone o odgoju i obrazovanju, kao i lokalne propise kojima se utvrđuje odgovornost sudionika obrazovnoga sustava, usprkos tome što se tijekom svojega početnog obrazovanja ne susreću sa spomenutim dokumentima. Od učitelja početnika također se očekuje da se koriste različitim metodama poučavanja i da uvjete u razredu i svoju poduku prilagode individualnim potrebama svojih učenika, što im često predstavlja poteškoće. Osim toga, školama često nedostaje kapaciteta da osiguraju dovoljno podrške za učitelje početnike, a postojeći akreditirani programi profesionalnoga razvoja ne obuhvaćaju potrebne sadržaje. Jedan način za premošćivanje jaza između početnog obrazovanja učitelja i postojeće ponude programa profesionalnog razvoja jest identificirati vrste podrške potrebne učiteljima početnicima i posebno za njih izraditi programe profesionalnog razvoja. Na temelju te zamisli Regionalni centri za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju u Srbiji proveli su istraživanje među učiteljima koji su imali do 5 godina radnoga staža u obrazovanju sa svrhom izrade programa koji bi bio u potpunosti usklađen s njihovim potrebama. Rezultati toga istraživanja bit će prezentirani u ovome radu.
Ključne riječi
početno obrazovanje učitelja; pripravnički staž učitelja; potrebe učitelja početnika
Hrčak ID:
143228
URI
Datum izdavanja:
28.5.2015.
Posjeta: 1.836 *