Agroeconomia Croatica, Vol. 5 No. 1, 2015.
Izvorni znanstveni članak
Supermarket revolucija u balkanskim zemljama: slučaj Srbije
Koviljko Lovre
; Faculty of Economics, University of Novi Sad, Segedinski put 9-11, Subotica, Serbia
Tatjana Papic Brankov
orcid.org/0000-0002-3675-6788
; Institute of Agricultural Economics, Volgina 15, Belgrade, Serbia
Sažetak
U ovom smo radu analizirali tranzicijske trendove u maloprodajnom prehrambenom sektoru Srbije, kao i njihov utjecaj na krajnjeg potrošača. Naše istraživanje je pokazalo nezrelost maloprodajnog sektora čije odlike su: niska koncentracija, slaba struktura formata i nedovoljna zastupljenost privatnih marki. Supermarket revolucija do sada nije donijela korist krajnjim potrošačima u smislu smanjivanja cijena hrane. U 2012. godini u odnosu na baznu godinu (2004-2006=100) maloprodajne su cijene jabuka porasle za 83%, mlijeka 119%, krumpira 87%, graha 106%, svinjskoga mesa 60% i pilećega mesa za 83%.
Ključne riječi
supermarket revolucija; profitna margina; tranzicija; cijene hrane; monopol
Hrčak ID:
143681
URI
Datum izdavanja:
1.7.2015.
Posjeta: 2.221 *