Geoadria, Vol. 20 No. 1, 2015.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/geoadria.29
Medijska percepcija prostornih identiteta: konstrukcija imaginativne karte dalmatinske unutrašnjosti
Branimir Vukosav
; Sveučilište u Zadru, Odjel za geografiju
Borna Fuerst-Bjeliš
orcid.org/0000-0002-6754-4884
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek
Sažetak
Koristeći odabrani informativni medij kao izvor podataka o percepciji prostora, u radu se istražuju imena korištena u svakodnevnoj komunikaciji za identitet pet područja dalmatinske unutrašnjosti: Zagoru, Bukovicu, Ravne kotare, Zabiokovlje i Neretvanski kraj. Analizom i pretragom arhive odabranoga medijskog izvora uz detaljno razrađen skup kriterija te izdvajanjem i prostornom klasifikacijom geografskih imena nastoje se prepoznati i definirati prostorni obuhvati percepcije pojedinih regija kao misaonih modela (koncept vernakularne regije). Dobivenim rezultatima za pet vernakularnih regija, standardiziranim na razini službenih upravnih jedinica, konstruira se imaginativna karta dalmatinskoga zaobalja kao odraz kolektivne predodžbe njihova prostornog obuhvata.
Ključne riječi
prostorni identitet; medijska percepcija; vernakularna regija; imaginativna karta; dalmatinska unutrašnjost
Hrčak ID:
143804
URI
Datum izdavanja:
2.7.2015.
Posjeta: 3.061 *