Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

POZITIVNA KULTURA UČENJA U ORGANIZACIJAMA

Željko Šundov ; Karmen poslovno savjetovanje d. o. o., Zagreb, Hrvatska
Marina Gregorić orcid id orcid.org/0000-0003-0741-2908 ; Međimursko veleučilište u Čakovcu,Čakovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 237 Kb

str. 137-147

preuzimanja: 605

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 237 Kb

str. 137-147

preuzimanja: 312

citiraj


Sažetak

Svatko od nas prošao je i iskusio razne škole, fakultete, seminare i treninge. Na temelju takvih iskustava, svjesno ili nesvjesno, mislimo da je isporuka znanja i učenje najbolji način (često i jedini) u procesu razvoja zaposlenih na očekivanu razinu. Je li to dovoljno? Zašto se tako ponašamo? Mnoge kompanije ne investiraju dovoljno u razvoj svojih ljudi iz različitih razloga, ali i kada investiraju mnogi od njih su koncentrirani na isporuku znanja, ad hoc događaje, ali ne i na osiguranje vještina i implementaciju. Taj proces možemo zvati kultura učenja, ali rezultat je da su sposobnosti kompanije i kultura učenja nedovoljno razvijene i čini se da u „zrak“ bacamo više novca, nego dobivamo natrag. Kultura učenja u organi¬zaciji odražava uvjerenja voditelja učenja, ali i samog poslovnog okruženja o ulozi učenja i o tome kada, kako i gdje se proces učenja realizira. Kako bi osigurali bolji povrat novca na ulaganja u razvoj, zadovoljstvo ljudi, njihovu pravu razinu profesionalnosti, trebamo mijenjati kulturu učenja u pozitivnom smjeru. Krećemo s traženjem specifičnih sposobnosti koje nam mogu donijeti najveće vrijednosti. To radimo kroz definiranje onih sposobnosti koje najviše mogu utjecati na potencijal kompanije i izgradnju individualnih vještina svakog zaposlenog. Kako bi na pravi način podržali razvoj projekta učenja, sve definirane elemente trebamo ugraditi u kompanijske procese, sustave i alate. U ovom radu, autori analiziraju važnost kreiranja i održavanja pozitivne kulture učenja. Rad je baziran na dugogodišnjem iskustvu autora u području razvoja ljudi i nekim međunarodnim istraživanjima. U radu ar¬gumentiramo, da se snažna kultura učenja temelji na dokazanim primjerima u teoriji uče¬nja i praksi, na nekoliko važnih principa i na standardiziranom procesu razvoja ljudi.

Ključne riječi

implementacija; kultura; ostvarenja; ponašanje; pozitivna; principi; procesi; znanja v.s. vještine

Hrčak ID:

144520

URI

https://hrcak.srce.hr/144520

Datum izdavanja:

9.9.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.033 *