Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ekonomska logika osnovnog obrazovanja u Srbiji

Ivan Stanojević orcid id orcid.org/0000-0003-3193-3068 ; Fakultet političkih nauka, Univerzitet u Beogradu, Beograd, Srbija


Puni tekst: srpski pdf 547 Kb

str. 23-38

preuzimanja: 441

citiraj


Sažetak

U ovom radu identifikujem institucionalne prepreke za unapređenje kvaliteta
osnovnog obrazovanja u javnim školama u Republici Srbiji. Mikroekonomskom
analizom pokušavam da pokažem kako trenutna pravila stvaraju negativne
podsticaje za zaposlene u školama da se više trude i poboljšaju kvalitet rada sa
decom. Kao alternativu pokušavam da kandidujem vaučerski model finansiranja
osnovnog obrazovanja koji je Milton Fridman predstavio u svom radu The Role
of Government in Education iz 1955. godine.

Ključne riječi

osnovno obrazovanje; institucionalni feleri; konkurencija na tržištu rada; problem principala i agenta; vaučeri; Milton Fridman

Hrčak ID:

145789

URI

https://hrcak.srce.hr/145789

Datum izdavanja:

15.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.114 *