Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15567/mljekarstvo.2015.0409

Potrošačke preferencije studentske populacije kao odrednica uspješnog upravljanja kvalitetom mlijeka

Jelena Kristić orcid id orcid.org/0000-0003-4465-2900 ; Zavod za agroekonomiku, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, 31000 Osijek, Hrvatska
Jadranka Deže orcid id orcid.org/0000-0002-5757-7068 ; Zavod za agroekonomiku, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, 31000 Osijek, Hrvatska
Tina Bobić orcid id orcid.org/0000-0001-9975-1258 ; Zavod za stočarstvo, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, 31000 Osijek, Hrvatska
Ivana Fosić ; Katedra za ekonomiku i management gospodarskih subjekata, Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Trg Ljudevita Gaja 7, 31000 Osijek, Hrvatska
Dubravka Živoder ; Odjel za tržište i marketing poljoprivrednih proizvoda, Hrvatska poljoprivredna agencija, Ilica 101, 10000 Zagreb, Hrvatska
Ana Crnčan orcid id orcid.org/0000-0002-9320-8550 ; Zavod za agroekonomiku, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, 31000 Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 318 Kb

str. 287-295

preuzimanja: 787

citiraj


Sažetak

Strateški cilj upravljanja kvalitetom mlijeka zasigurno je vrhunski proizvod s visokim razinama intrinzičnih i ekstrinzičnih karakteristika kvalitete. Kako bi se u tome uspjelo, većinu aktivnosti u procesu upravljanja treba usmjeriti na ona obilježja kvalitete koja su prepoznatljiva prosječnom potrošaču mlijeka. U cilju utvrđivanja navedenog, provedeno je indikativno istraživanje na uzorku od 1157 ispitanika mlade populacije. Rezultati su pokazali kako mladi potrošači od intrinzičnih obilježja kvalitete najviše valoriziraju okus i količinu mliječne masti u kategoriji 2,8-3,2 %, dok od ekstrinzičnih obilježja kvalitete vrednuju cijenu i podrijetlo proizvoda, odnosno podrijetlo mlijeka. Upravo podrijetlo mlijeka nije do kraja iskorišteno u promocijskim naporima proizvođača prilikom njegovog promoviranja, pogotovo u podsegmentu urbano mladih potrošača, čime bi se proizvođači jasno diferencirali, ali i ostvarili konkurentsku prednost na domaćem i međunarodnom tržištu.

Ključne riječi

kvaliteta; upravljanje kvalitetom; mlijeko

Hrčak ID:

148189

URI

https://hrcak.srce.hr/148189

Datum izdavanja:

11.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.018 *