Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

TERENSKA NASTAVA PRIRODE I BIOLOGIJE U OSNOVNOJ ŠKOLI

Žaklin Lukša orcid id orcid.org/0000-0002-7464-9027 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu, Ante Starčevića 55, 40 000 Čakovec
Maja Žamarija ; OŠ Orehovica, Zrinska 40, Orehovica
Tea Dragić Runjak ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, V. Nazora 34, 40 000 Čakovec
Nevenka Sinković ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, V. Nazora 34, 40 000 Čakovec


Puni tekst: hrvatski pdf 486 Kb

str. 69-79

preuzimanja: 2.503

citiraj


Sažetak

Terenska nastava kao oblik izvanučioničke nastave pedagoški je učinkovita i interesantna u suvremenoj školi. U razrednoj nastavi provodi se tzv. nastava u prirodi. Cilj istraživanja je utvrditi koliko učinkovito se provodi terenska nastava u nižim razredima. Istraživanjm smo ispitali stavove učenika i nastavnika o terenskoj nastavi, koliko su učenici i nastavnici zadovoljni njome, te kakav je njen status u nastavi. U istraživanju smo koristili metode ankete učenika te ankete i intervjua nastavnika. Podaci su prikupljani tijekom školske godine 2006./07., na uzorku od 170 učenika 5. razreda, te na 40 učitelja razredne nastave. Rezultati pokazuju veću zastupljenost terenske nastave nakon uvođenja HNOS-a i zadovoljstvo učenika i nastavnika ovim načinom rada. Problemi nastavnika uglavnom su organizacijske i financijske prirode. Nastavnici smatraju kako su dobro educirani za ovakav tip nastave dok s druge strane odgovori učenika pokazuju kako oni često smatraju da je terenska nastava zabava u kojoj oni nemaju točno definirane zadatke i ne razumiju što je stvarno moraju napraviti. To ukazuje da unatoč zadovoljstvu učenika i nastavnika ipak postoje problemi u provođenju i ostvarivanju osnovnih ciljeva ovog tipa nastave. Jedan od načina da ovi rezultati budu bolji je i veće uključivanje nastavnika biologije i stručnih suradnika ili institucija u organizaciju i provođenje terenske nastave.

Ključne riječi

terenska nastava; škola u prirodi; izvanučionička nastava

Hrčak ID:

148920

URI

https://hrcak.srce.hr/148920

Datum izdavanja:

16.12.2014.

Posjeta: 5.660 *