Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ISTRAŽIVANJE ULOGE I PRIMJENE ISTRAŽIVANJA TRŽIŠTA U MALIM PODUZEĆIMA U HRVATSKOJ ICT INDUSTRIJI

Bruno Jelečanin ; Veleučilište Baltazar Zaprešić, Zaprešić, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 953 Kb

str. 55-68

preuzimanja: 2.017

citiraj


Sažetak

Važnost malog i srednjeg poduzeća za nacionalno gospodarstvo oduvijek se naglašavala. Često se isticalo kako su mala poduzeća nositelji, pokretači i glavni inovatori koji zbog mogućnosti prilagodbe i fleksibilnosti mogu brzo odgovoriti na zahtjeve tržišta. S druge strane, ICT industrija smatra se jednom od najbrže rastućih industrija u svijetu. Zbog njezine specifičnosti, pogodna je upravo za mala poduzeća koja u njoj vrlo lako mogu započeti i razviti uspješno poslovanje. Ovim radom željelo se povezati tri elementa: malo poduzetništvo, ICT industriju te istraživanje tržišta, gdje su se istaknule prednosti svakog od elemenata te njihova povezanost. U tu svrhu, u prvom djelu provedeno je istraživanje za stolom koje je obuhvatilo pretraživanje sekundarnih podataka postojeće znanstvene i stručne literature u tri podteme: važnost razvoja malih poduzeća kao temelj gospodarskog napretka u Hrvatskoj i inozemstvu; analiza važnosti istraživanja tržišta kao temelja za donošenje poslovnih odluka kod malih poduzeća na primjeru zemalja iz inozemstva; analiza tržišta informacijsko komunikacijskih tehnologija (u nastavku ICT) u Hrvatskoj. U drugom dijelu, provedeno je izviđajno istraživanje putem tehnika dubinskih intervjua na uzorku od 10 ispitanika, iz ukupne populacije od 4095 poduzeća (2011. godine), koje čine stručnjaci na izvršnim pozicijama u malim poduzećima u ICT industriji Hrvatske. Istraživanjem se nastojalo otkriti kako mala poduzeća u ICT industriji koriste istraživanje tržišta, kako na njega gledaju i koji su prednosti i nedostaci primjene. Dobiveni rezultati usporedili su se s već postojećim teoretskim okvirom te rezultatima sličnih istraživanja u drugim zemljama. Iz rezultata se tako može zaključiti kako mala poduzeća u ICT industriji Hrvatske rijetko primjenjuju istraživanja tržišta kao zasebne aktivnosti, već ga provode u svakodnevnom poslovanju na specifičan način prilagođen specifičnostima samog poduzeća.

Ključne riječi

uloga malih poduzeća; hrvatska ICT industrija; istraživanje tržišta; poslovno odlučivanje; primjena istraživanja u malim poduzećima u ICT industriji

Hrčak ID:

149530

URI

https://hrcak.srce.hr/149530

Datum izdavanja:

15.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.355 *