Izvorni znanstveni članak
Stavovi studenata učiteljskog studija o uključivanju interkulturalizma u nastavu glazbene kulture
Snježana Dobrota
Jelena Blašković
Sažetak
Interkulturalizam je stvarna aktualizacija i interakcija raznih etnič-
kih kultura u svim svojim segmentima specifičnosti na jednom prostoru. Međusobnim prožimanjem kultura uspostavlja se komunikacija i dijalog u različitosti. Jedan od načina uspostavljanja dijaloga je glazba kao potencijalni rasadnik
pluralističkih ideja, misli i horizonta. Cilj ovog rada je ispitati stavove studenata druge (N=161) i četvrte (N=149) godine učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Zagrebu s odsjecima u Čakovcu i Petrinji prema uključivanju glazba svijeta (World Music) u nastavu Glazbene kulture u nižim razredima osnovne škole. U radu se ispituju stavovi studenata prema uključivanju glazba svijeta u glazbenu
nastavu, njihove preferencije prema glazbama svijeta, postojanje utjecaja dobi i mjesta studiranja na stavove prema uključivanju glazba svijeta u nastavu Glazbene kulture i na preferencije studenata o glazbama svijeta te stavovi studenata prema mogućnosti ostvarivanja korelacije između interkulturalne glazbene nastave
i ostalih nastavnih predmeta. Rezultati pokazuju kako većina studenata ima pozitivan stav prema glazbama svijeta i njihovu uključivanju u nastavu Glazbene kulture kao oblik prevladavanja predrasuda o određenim etničkim skupinama.
Ne postoji značajan utjecaj dobi i mjesta studiranja na stavove studenata prema uključivanju glazba svijeta u nastavu Glazbene kulture ni na njihove preferencije prema glazbama svijeta. Autorice sugeriraju mogućnost proširivanja nastavnih
programa Glazbene kulture uvođenjem različitih primjera glazba svijeta.
Ključne riječi
glazbena nastava; glazbe svijeta; interkulturalitam
Hrčak ID:
149710
URI
Datum izdavanja:
10.2.2015.
Posjeta: 1.675 *