Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.24.3.03

Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih

Jasmina Tomašić Humer orcid id orcid.org/0000-0002-3605-740X ; Filozofski fakultet, Osijek
Dinka Čorkalo Biruški ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 223 Kb

str. 367-386

preuzimanja: 827

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je na ad hoc grupama mladih provjeriti temeljne postavke razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike (Abrams, Rutland i Cameron, 2003). Ispitane su: a) diferencijalna evaluacija (razlika u procjeni članova grupe ovisno o poštivanju normi vlastite grupe); b) diferencijalno uključivanje (percepcija sudionika da ostali pripadnici grupa različito evaluiraju članove ovisno o poštivanju normi); c) unutargrupna pristranost i d) identifikacija s grupom. Pretpostavljeno je da će diferencijalno uključivanje biti medijator odnosa unutargrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije. Nadalje, dob sudionika moderirat će odnos opće pristranosti i diferencijalne evaluacije, a identifikacija s grupom odnos diferencijalne evaluacije i diferencijalnog uključivanja.
U istraživanju je sudjelovalo 349 učenika od 12 do 16 godina. U skladu s pretpostavkama, utvrđene su diferencijalna evaluacija i uključivanje te unutargrupna pristranost. Odnos unutargrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije nije bio moderiran dobi sudionika. Unutargrupna pristranost direktno je utjecala na diferencijalnu evaluaciju, ali je taj utjecaj bio i posredovan diferencijalnim uključivanjem. Potvrđeno je i da identifikacija s grupom moderira odnos diferencijalnog uključivanja i evaluacije.

Ključne riječi

unutargrupna pristranost; diferencijalna evaluacija; diferencijalno uključivanje; identifikacija s vlastitom grupom

Hrčak ID:

149874

URI

https://hrcak.srce.hr/149874

Datum izdavanja:

1.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.404 *