Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi nastavnika prema inkluziji djece s posebnim potrebama u osnovne i srednje škole

Majda Schmidt ; Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia
Ksenija Vrhovnik ; Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 368 Kb

str. 16-30

preuzimanja: 13.364

citiraj


Sažetak

Mnogi istraživači naglašavaju da su stavovi nastavnika presudnan čimbenik uspješne inkluzije učenika s posebnim potrebama. U ovom istraživanju analizirani su stavovi nastavnika osnovnih i srednjih škola prema inkluziji ovih učenika u odnosu na vrstu škole, dob nastavnika, broj učenika s posebnim potrebama u razredu i nastavnikovih usvojenih vještina za rad s učenicima s posebnim potrebama. U istraživanju je korišten upitnik nastao na temelju ranije korištenih dvaju upitnika: Upitnika o stavovima pprema integraciji te Upitnika o stresu i nošenju sa stresom kod nastavnika. Nastavnici iz srednjih škola pokazali su pozitivnije stavove prema učenicima s posebnim potrebama od njihovih kolega u osnovnim školama, kao i prema poučavanju i prilagodbama u odnosu na učenike s posebnim potrebama, kao i psihofizičkom opterećenju povezanom s ovakvim radom. Najmlađa skupina nastavnika, oni u dobi između 20 i 30 godina, pokazala je višu razinu slaganja glede pružanja adekvatne podrške učenicima. Nastavnici koji su u odjeljenju imalimnaji broj učenika s posebnim potrebama (do 2 učenika) iskazali su višu razinu podrške učenicima s posebnim potrebama od ostalih skupina nastavnika. Nastavnici koji nisu imali edukaciju o učenicima s posebnim potrebama, usporedbi s kolegama koji su imali, pokazali su nižu razinu slaganja u odnosu na podršku i pomoć u odgojno- obrazovnom radu s učenicima s posebnim potrebama.

Ključne riječi

osnovna i srednja škola; stavovi nastavnika; učenici s posebnim potrebama; dob nastavnika

Hrčak ID:

150108

URI

https://hrcak.srce.hr/150108

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 18.991 *