Logopedija, Vol. 5 No. 2, 2015.
Izvorni znanstveni članak
Motivacija u učenju hrvatskog znakovnog jezika (HZJ)
Sandra Bradarić-Jončić
orcid.org/0000-0002-0706-3683
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha
Renata Möhr Nemčić
orcid.org/0000-0002-7116-5713
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha
Sažetak
Upitnikom za ispitivanje motivacije za učenje hrvatskoga znakovnog jezika (HZJ), oblikovanom za potrebe ispitivanja, ispitano je 69 studenata Logopedije na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu i 129 polaznika tečajeva HZJ-a pri udrugama “Dlan” i “Dodir” u Zagrebu. Upitnik o motivaciji sastoji se od 16 čestica s odgovorima na skali Likertovog tipa. U skladu s teorijskim očekivanjima, faktorskom analizom upitnika izdvojena su 3 faktora motivacije za učenje HZJ-a: integrativna, instrumentalna i afektivna motivacija. Analizom varijance rezultata na ekstrahiranim glavnim komponentama motivacije, utvrđene su razlike između studenata Logopedije kojima je HZJ obavezni - odnosno izborni kolegij, te polaznika tečajeva u udrugama. Kod polaznika tečajeva u udrugama integrativna i afektivna motivacija značajno su više izražene, a instrumentalna motivacija značajno je manje izražena nego kod studenata. Obje skupine studenata međusobno su podjednako integrativno i afektivno motivirane za učenje HZJ-a, a instrumentalna motivacija značajno je izraženija kod studenata kojima je HZJ obavezni kolegij. Kod obiju skupina studenata najslabije je izražena afektivna motivacija. Razmatraju se moguća objašnjenja dobivenih rezultata i njihove praktične implikacije.
Ključne riječi
gluhoća; hrvatski znakovni jezik; motivacija za učenje stranog jezika; poučavanje i učenje znakovnog jezika
Hrčak ID:
150370
URI
Datum izdavanja:
30.12.2015.
Posjeta: 3.627 *