Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Prihvaćanje i primjena politika korporativne društvene odgovornosti u poslovanju putničkih agencija: Slučaj Rumunjske

Ovidiu-Ioan Moisescu ; Faculty of Economics and Business Administration, Babeș-Bolyai University


Puni tekst: engleski pdf 235 Kb

str. 203-220

preuzimanja: 1.291

citiraj


Sažetak

U radu se istražuje do koje mjere najveće rumunjske putničke agencije prihvaćaju i primjenjuju politike korporativne društvene odgovornosti, i to povezivanjem ovih nalaza s njihovom poslovnom uspješnošću iskazanom kroz neto promet i neto profit. Kako bi se ocijenila razina prihvaćanja i implementacije politika korporativne društvene odgovornosti, provedena je online anketa s vrhovnim menadžerima iz svih odabranih putničkih agencija. Upitnik je sadržavao nekoliko grupa tvrdnji koje su odražavale politike vezane uz radno mjesto, okoliš, tržište, zajednicu, odnosno politike vrijednosti poduzeća. Rezultati upućuju na činjenicu da je politika korporativne društvene odgovornosti s najvišom razinom prihvaćanja i primjene ona koja se odnosi na tržišta, dok je najmanje usvojena ona koja se odnosi na okoliš. Isto tako, rezultati upućuju na to da postoji nekoliko politika korporativne društvene odgovornosti koje su prihvaćene i primijenjene u većoj mjeri u slučaju većih turističkih agencija (prema kriteriju neto prometa), kao i neke druge politike koje su temeljitije prihvatile manje agencije. Rezultati upućuju i na pozitivnu korelaciju između profitabilnosti putničkih agencija i prihvaćanja te primjene nekih politika korporativne društvene odgovornosti. Konačno, ali ne i najmanje važno, analize pokazuju kako bi prihvaćanje i primjena politika vezanih uz tržište moglo imati značajan pozitivan utjecaj na poslovnu uspješnost putničkih agencija po pitanju i neto prometa i neto profita.

Ključne riječi

politika korporativne društvene odgovornosti; neto promet; neto profit; putničke agencije; turistička distribucija; Rumunjska

Hrčak ID:

151322

URI

https://hrcak.srce.hr/151322

Datum izdavanja:

29.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.042 *