Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RAZVOJ SOCIJALNIH INOVACIJA I NJIHOV MARKETING: ANALIZA SLUČAJA SLOVENIJE

Iva Konda ; Visoka škola za upravljanje i poslovanje Novo mesto, Slovenija
Jasmina Starc ; Visoka škola za upravljanje i poslovanje Novo mesto, Slovenija
Barbara Rodica ; Visoka škola za upravljanje i poslovanje Novo mesto, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 803 Kb

str. 154-168

preuzimanja: 775

citiraj


Sažetak

Socijalne inovacije nadopunjuju ekonomske inovacije te su prvenstveno usmjerene na ostvarivanje socijalne skrbi. Suština socijalne inovacije je simultano djelovanje u cilju stvoriti javno dobro pomoću otkrivanja i prepoznavanja socijalnih problema, kao i korištenje poduzetničkih načela za postizanje pozitivnih socijalnih promjena. One uključuju nove ideje, organizacije ili načine funkcioniranja koji učinkovitije zadovoljavaju socijalne potrebe za razliku od prethodnih alternativa i poboljšavaju socijalno blagostanje. Europska Unija podržava i potiče socijalne inovacije; inovacija je, u stvari, 'srce' strategije Europa 2020. Cilj ovog rada je usmjeren u pregled i proučavanje razvoja socijalnih inovacija kao važnog fenomena u današnjem realnom gospodarstvu, s naglaskom na izgradnji potpornog okruženja za socijalne inovacije i marketing socijalnih inovacija u Sloveniji. Stupanj razvoja socijalnih inovacija razlikuje se od zemlje do zemlje u EU, pri čemu se Slovenija još uvijek nalazi na samom početku. Autori vjeruju da je razvoj socijalnih inovacija od ključnog značaja za prevladavanje gospodarske krize u slovenskom okruženju. Svrha ovog rada je prikazati trenutno stanje u tom području u Sloveniji u smislu u kojoj mjeri je taj fenomen istražen i u smislu stupnje razvoja u praksi. Što se tiče metodologije, autori članka navode nalaze koji proizlaze iz istraživanja literature, analize relevantnih dokumenata i produbljenih intervjua kao i sekundarne analize statističkih podataka.
U Sloveniji društvene su inovacije važne u brojnim područjima, posebice u zapošljavanju, socijalnom uključivanju, demografskim promjenama, zdravstvu, obrazovanju, financijama, političnim strukturama i socijalnoj integraciji. Kod uvođenja socijalnih inovacija u društvo najveće su poteškoće nedostatak financijskih sredstava, slaba podrška okoline, nedostatak marketinških znanja i nedostatak međusektorske povezanosti.

Ključne riječi

društvene inovacije; razvoj; dobrobit; društveni marketing; komunikacija, Slovenija

Hrčak ID:

151672

URI

https://hrcak.srce.hr/151672

Datum izdavanja:

31.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.180 *