Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.53.3.1

Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar

Željka Tonković orcid id orcid.org/0000-0002-5972-9491 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za sociologiju, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 3.240 Kb

str. 193-212

preuzimanja: 1.168

citiraj


Sažetak

U članku su izloženi i interpretirani rezultati anketnog ispitivanja posjetitelja
trgovačkog centra Supernova u Zadru (N = 470). Polazeći od konceptualnog okvira
koji razlikuje hedonistički (ekspresivni) pristup potrošnji od utilitarnog (instrumentalnog),
osnovni cilj rada bio je ispitati zastupljenost hedonistički i utilitaristički orijentiranih
tipova posjetitelja te razlike među njima. Uz to, cilj rada bio je ispitati funkcije
trgovačkog centra Supernova te utvrditi u kojoj su mjeri razvijene socijalne funkcije.
Istraživanje je pokazalo kako se taj trgovački centar primarno afirmirao kao mjesto za
obavljanje kupovine, pri čemu su socijalne funkcije od sekundarne važnosti, osim kod
mlađe populacije. Prema rezultatima istraživanja, hedonistički pristup potrošnji zastupljeniji
je među ženama i mladima. Istraživanje je također pokazalo da su hedonistički
orijentirani posjetitelji skloni češćim odlascima u trgovačke centre te da ih doživljavaju
privlačnima zbog raznovrsnosti sadržaja i ukupnog ambijenta. Zaključni dio ukazuje
na potrebu za detaljnijim istraživanjima, kvantitativnim i kvalitativnim, kojima bi se
obuhvatilo više aspekata potrošačkih orijentacija i stilova.

Ključne riječi

trgovački centar; potrošnja; tipovi potrošača; konzumerizam; slobodno vrijeme; socijalne funkcije

Hrčak ID:

152200

URI

https://hrcak.srce.hr/152200

Datum izdavanja:

28.1.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.863 *