Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214

Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima

Bojan Morić Milovanović orcid id orcid.org/0000-0001-7676-6983 ; DIU Libertas International University, Trg J. F. Kennedya 6b, 10000 Zagreb, Croatia
Dinko Primorac ; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia
Goran Kozina ; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 828 Kb

str. 247-255

preuzimanja: 521

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 828 Kb

str. 247-255

preuzimanja: 695

citiraj


Sažetak

Strateško umrežavanje predstavlja proces pomoću kojeg poduzeća ostvaruju povećanu specijalizaciju, efikasnije alociraju transformacijske resurse te optimiziraju međusobnu potporu putem razmjene informacija, intenzivne suradnje i poboljšanja reputacije. Svrha ovog članka je ispitati utjecaj strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća, u kontekstu jedne od desetak drugih malih, otvorenih, tranzicijskih europskih ekonomija. U istraživanju su korišteni financijski i nefinancijski pokazatelji uspješnosti kako bi se preciznije ustanovio višedimenzijski odnos između strateškog umrežavanja, poduzetničke orijentacije i poslovne uspješnosti. Okolina je mjerena pomoću koncepata turbulentnosti, suparništva i dinamičnosti pri čemu je testiran izravan utjecaj okoline na strateško umrežavanje i poduzetničku orijentaciju. Rezultati istraživanja ukazuju da definirani strukturni model posjeduje zadovoljavajuću razinu prikladnosti empirijskim podacima, te ujedno strukturni koeficijenti potvrđuju postavljene istraživačke hipoteze. Također, rezultati istraživanja doprinose jasnijem razumijevanju uloge strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća koja posluju u tranzicijskoj ekonomiji.

Ključne riječi

mala i srednja poduzeća; poduzetnička orijentacija; strateško umrežavanje; uspješnost poslovanja

Hrčak ID:

153178

URI

https://hrcak.srce.hr/153178

Datum izdavanja:

19.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.434 *