Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1339
Vrijednosti i vrijednosne orijentacije studenata, budućih učitelja i odgojitelja
Žana Bojović
; Faculty of Teacher Education, University of Užice
Danijela Vasilijević
; Faculty of Teacher Education, University of Užice
Danijela Sudzilovski
; Faculty of Teacher Education, University of Užice
Sažetak
Putem teorijske znanstvene sinteze s više se aspekata razmatra fenomen vrijednosti i vrijednosnih orijentacija mladih. U okvirima takvog pristupa prezentiraju se i obrazlažu različite klasifikacije vrijednosti i vrijednosnih orijentacija mladih i traži najpovoljnija osnova za ispitivanje vrijednosti i vrijednosnih orijentacija studenata učiteljskih fakulteta, budućih učitelja i odgojitelja. Na slučajnom uzorku od 252 studenta učiteljskih fakulteta, na kraju školske 2013/14. godine, a na temelju Rokičeve liste vrijednosti, izvršeno je empirijsko istraživanje transferzalnog tipa, s osnovnim ciljem da se utvrde terminalne (poželjna stanja, ciljevi kojima se teži) i instrumentalne (idealizirani načini ponašanja kako bi se ostvarile terminalne vrijednosti) vrijednosti studenata. Rang-lista nastala kao rezultat kvantitativne i kvalitativne analize prikupljenih podataka pokazuje da su studenti učiteljskih fakulteta orijentirani na: a) obiteljsku sigurnost, sreću, slobodu, iskreno prijateljstvo, unutarnji sklad... (terminalne vrijednosti) i b) poštenje, odgovornost, sposobnost... (instrumentalne vrijednosti). Istraživanje pokazuje visok stupanj ujednačenosti studenata u preferenciji terminalnih vrijednosti, a kod instrumentalnih se vrijednosti, osim tri prve na ljestvici, uočavaju značajne razlike.
Ključne riječi
instrumentalne vrijednosti; Rokeachova lista; terminalne vrijednosti
Hrčak ID:
153252
URI
Datum izdavanja:
30.11.2015.
Posjeta: 3.284 *