Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.800

Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika

Josip Burušić ; Institute of Social Sciences Ivo Pilar
Maja Šerić ; Department of Psychology, Centre for Croatian Studies, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 413 Kb

str. 137-173

preuzimanja: 459

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 413 Kb

str. 137-173

preuzimanja: 673

citiraj


Sažetak

Od devedesetih godina do danas sve je više empirijskih dokaza kako su u obrazovnim sustavima većine razvijenih zemalja djevojčice uspješnije od dječaka. Taj je trend danas prisutan i u školskim područjima i u predmetima za koje se tradicionalno vjerovalo da su u njima dječaci uspješniji. Rad donosi pregled kritički analiziranih postojećih istraživanja te povezuje postojeće spoznaje uz moguća objašnjenja utvrđenih razlika. Moguće je izdvojiti nekoliko skupina objašnjenja kao što su razlike u određenim sposobnostima, obilježjima ličnosti, stilovima učenja, mogućnosti udovoljavanja poželjnim načinima učenja, odnosno razlike u interakciji s učiteljima. Na kraju, u radu su izložene i spoznaje koje polaze od pretpostavki da u pogledu školskih postignuća učenika postoji nepovoljan utjecaj spola učitelja. Objašnjenja spolnih razlika u školskim postignućima pružaju samo dio mogućih razloga. Pregledom postojećih istraživanja jasno je kako još uvijek nemamo sveobuhvatnog objašnjenja koje na svima prihvatljiv i nedvosmislen način objašnjava razloge razlika u školskim postignućima učenica i učenika u korist učenica.

Ključne riječi

osnovna škola; spolne razlike u školskim postignućima; učenice; učenici

Hrčak ID:

153246

URI

https://hrcak.srce.hr/153246

Datum izdavanja:

30.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.606 *