Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.800
Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika
Josip Burušić
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar
Maja Šerić
; Department of Psychology, Centre for Croatian Studies, University of Zagreb
Sažetak
Od devedesetih godina do danas sve je više empirijskih dokaza kako su u obrazovnim sustavima većine razvijenih zemalja djevojčice uspješnije od dječaka. Taj je trend danas prisutan i u školskim područjima i u predmetima za koje se tradicionalno vjerovalo da su u njima dječaci uspješniji. Rad donosi pregled kritički analiziranih postojećih istraživanja te povezuje postojeće spoznaje uz moguća objašnjenja utvrđenih razlika. Moguće je izdvojiti nekoliko skupina objašnjenja kao što su razlike u određenim sposobnostima, obilježjima ličnosti, stilovima učenja, mogućnosti udovoljavanja poželjnim načinima učenja, odnosno razlike u interakciji s učiteljima. Na kraju, u radu su izložene i spoznaje koje polaze od pretpostavki da u pogledu školskih postignuća učenika postoji nepovoljan utjecaj spola učitelja. Objašnjenja spolnih razlika u školskim postignućima pružaju samo dio mogućih razloga. Pregledom postojećih istraživanja jasno je kako još uvijek nemamo sveobuhvatnog objašnjenja koje na svima prihvatljiv i nedvosmislen način objašnjava razloge razlika u školskim postignućima učenica i učenika u korist učenica.
Ključne riječi
osnovna škola; spolne razlike u školskim postignućima; učenice; učenici
Hrčak ID:
153246
URI
Datum izdavanja:
30.11.2015.
Posjeta: 2.606 *