Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1258
Varanje je neprihvatljivo, ali… Percepcija varanja i reakcije nastavnika na učeničko i studentsko varanj
Marina Štambuk
; Center for Croatian Studies, University of Zagreb
Antonija Maričić
; Center for Croatian Studies, University of Zagreb
Ivana Hanzec
; Center for Croatian Studies, University of Zagreb
Sažetak
Sveprisutan problem varanja u školama i na fakultetima važna je tema za nastavnike i kreatore obrazovne politike. Budući da su nastavnici jedan od najvažnijih uzora svojim učenicima i studentima, njihov pristup akademskom (ne)poštenju zasigurno ima velik utjecaj na akademsko poštenje učenika/studenta. Zbog toga je cilj ovog istraživanja bio ispitati nastavničku percepciju učestalosti i prihvatljivosti različitih oblika varanja, njihovu percepciju razloga varanja i načine na koje reagiraju na pojavu varanja. Prema navedenom su uspoređeni nastavnici zaposleni na različitim razinama obrazovanja, a u svrhu utvrđivanja mogućih razlika među njima u odnosu na taj problem. Podaci su prikupljeni on-line anketom u kojoj je sudjelovalo 400 nastavnika zaposlenih u osnovnim i srednjim školama, i na fakultetima. Rezultati su pokazali da nastavnici svih triju razina obrazovanja percipiraju varanje kao vrlo često, ali neprihvatljivo ponašanje. Prepoznaju važnost vlastite uloge u prevenciji varanja, ali njihove su stvarne reakcije na pojavu varanja razlog za zabrinutost; obično su svedene na upozorenja i nemaju ozbiljne posljedice za učenike i studente. Nastavnici na različitim razinama obrazovanja, neovisno o obliku varanja, uglavnom reagiraju na sličan način.
Ključne riječi
akademsko nepoštenje; osnovno, srednje i visoko obrazovanje; prihvatljivost varanja; razlozi varanja; učestalost varanja
Hrčak ID:
153248
URI
Datum izdavanja:
30.11.2015.
Posjeta: 4.043 *