Oeconomica Jadertina, Vol. 5 No. 2, 2015.
Prethodno priopćenje
Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha
Branimir Dukić
orcid.org/0000-0002-4821-7327
; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera Osijek
Martina Martinović
; RALU logistika, Dugo Selo
Stojanka Dukić
orcid.org/0000-0002-4821-7327
; duxMission d.o.o. Osijek
Sažetak
Upravljanje odnosima s potrošačima predstavlja aplikaciju suvremene poslovne filozofije izrasle iz marketinga odnosa koji u svoj fokus postavlja potrošača kao jedinku, odnosno zadovoljavanje njegovih potreba radi poticanja vjernosti potrošača i njegovu transformaciju u klijenta. Iako je primarna zadaća upravljanja odnosima s potrošačima osigurati stabilnost prihoda iz dugoročnih partnerskih odnosa koji ostvaruju ponuđač i potrošač, to je i filozofija koja racionalizira poslovanje primarno kroz smanjenje troškova za osvajanje novih potrošača te kroz racionalizaciju proizvodnje i optimizaciju zaliha. Optimizacija zaliha podrazumijeva prilagodbu procesa proizvodnje potrebama potrošača. U suvremenoj maloprodaji, koja egzistira u uvjetima visoke konkurencije, držanje nekurentnih zaliha može biti prevaga u odnosu opstati ili propasti. Stoga suvremeni maloprodajni sustavi teže optimiziranju zaliha roba. Danas je to nemoguće postići bez potencijala koje pružaju CRM sustavi, posebice podsustav analitičkog CRM-a. Praćenje ponašanja potrošača u maloprodaji u domeni je CRM sustava. Podatci dobiveni iz takvih sustava osnova su za gospodarenje zalihama. No, da bi se moglo gospodariti zalihama, nužno je sagledati koji se, posebice stohastički modeli mogu koristiti u optimizaciji zaliha. Potom je potrebno aplicirati takve modele u analitičkom podsustavu CRM sustava. Da bi takvi modeli imali upotrebnu vrijednost, potrebno je prilagoditi transakcijski dio CRM sustava u smislu prikupljanja onih podataka koji su potrebni odabranim modelima optimizacije zaliha u maloprodaji. Odgovori na ova pitanja, kao i druga pitanja iz domene upotrebe analitičkog CRM-a u optimizaciji maloprodajnih zaliha rezultat su ovog istraživanja.
Ključne riječi
marketing odnosa; upravljanje odnosima s potrošačima; potrošač; klijent; maloprodaja; optimizacija zaliha
Hrčak ID:
153356
URI
Datum izdavanja:
31.12.2015.
Posjeta: 4.314 *