Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

TVORBA STOPLJENICA

Ana Mikić Čolić orcid id orcid.org/0000-0003-2982-2334 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 183 Kb

str. 21-36

preuzimanja: 11.332

citiraj


Sažetak

Uz neologizme koji u hrvatskom jeziku nastaju već utvrđenim i opisanim tvorbenim načinima, posljednjih je godina u jeziku (elektroničkih) medija primijećen sve veći broj riječi koje nastaju stapanjem dijelova postojećih riječi koji nisu nužno morfemi što ujedno predstavlja i osnovnu razliku između složenice i stopljenice. Stapanje se dakle nametnulo kao prikladan način tvorbe neologizama posebno u reklamama jer svojom ekskluzivnošću i inovativnošću privlače pozornost gledatelja (aromagija, slastistika, sprinternet). Budući da je riječ o hrvatskome jeziku neautohtonim tvorbenim formantima i obrascima, u radu će se nastojati utvrditi povećava li se broj stopljenica u hrvatskome jeziku izravnim preuzimanjem stranih riječi ili se taj tvorbeni obrazac reproducira te prilagođuje hrvatskomu jezičnom sustavu. Nadalje, utvrdit će se struktura stopljenica iz korpusa koji je prikupljen iz hrvatskih tiskanih i elektroničkih medija, popisati registri u kojima se one najčešće pojavljuju te objasniti najčešći razlozi nastanka.

Ključne riječi

stapanje, struktura hrvatskih stopljenica, jezik reklama

Hrčak ID:

153671

URI

https://hrcak.srce.hr/153671

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 12.355 *