Ostalo
Halliwick koncept kod djece s cerebralnom paralizom i autizmom
Matea Babić
; Sveučilište u Rijeci, Fakultet zdravstvenih studija, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Maria Helena Ružić
; Sveučilište u Rijeci, Fakultet zdravstvenih studija, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Fizička aktivnost bitna je za zdravlje i kvalitetu života svake osobe sa ili bez invalidnosti. Ona je posebice važna za djecu u razvoju kojoj je fizička aktivnost na kopnu onemogućena zbog njihovih stanja, odnosno bolesti. U odnosu na terapije na kopnu, terapije koje se održavaju u vodi posebne su stoga što boravak u vodi djeci daje drugačiji osjećaj zadovoljstva, a to su sreća, sloboda kretanja te veće samopouzdanje. Kao jedan od svjetski poznatih oblika fizioterapije,
Halliwick koncept pristup je koji djeci i odraslima omogućuje da istovremeno uživaju u aktivnostima u vodi i nauče plivati , ali pritom koristeći fizička svojstva vode te vlastite pokrete tijela. Ovaj je koncept razvijen tako da skupine u kojima se vježba istovremeno motiviraju, potiču socijalnu interakciju te optimiziraju učenje. Kod 57 % djece koja su dolazila vježbati po Halliwick metodi primijećeno je poboljšanje sposobnosti i pažnje u grupnom radu, dok je
kod 43 % djece ono ostalo isto, što pokazuje da aktivnosti i provođenje vremena u vodi doista poboljšavaju mentalne sposobnosti djece s cerebralnom paralizom. Nadalje, kod 63 % djece s autizmom prve promjene koje su roditelji uočili dogodile su se nakon četiri do pet mjeseci, pri čemu su se, prema mišljenju roditelja, sposobnosti i pažnja za grupni rad poboljšale kod 91 % djece. Što se tiče odnosa prema drugoj djeci, promjene su uočene kod 63 % autistične djece, dok je kod 91 % primijećena povećana pristupačnost spram druge djece. Svi roditelji potvrdili su da su ostvarili bolju komunikaciju sa svojom djecom otkad dolaze na bazen i vježbaju.
Ključne riječi
Halliwick koncept; djeca s autizmom; djeca s cerebralnom paralizom
Hrčak ID:
153747
URI
Datum izdavanja:
1.12.2015.
Posjeta: 4.233 *