Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

GEOGRAFIJA NA OTVORENOM – TERENSKI RAD U KRAJOLIKU

Natalija Mihelčić orcid id orcid.org/0000-0002-0004-9715 ; Osnovna šola Stopiče


Puni tekst: slovenski pdf 184 Kb

str. 101-113

preuzimanja: 1.960

citiraj


Sažetak

Terenski rad u poučavanju geografije uvijek je zauzimao značajnu ulogu u procesu učenja jer su na takav način faktori i procesi u krajoliku postali lakše razumljivi i predstavljivi za učenike. Terenski rad u geografiji uključuje različite forme i metode rada, a među njima su najvažniji orijentacija u krajoliku, prikupljanje podataka, promatranje fizičkih i društvenih obilježja, mapiranje, određivanje različitih fizičkih i društvenih parametara i ostale metode, na kraju konstruktivnu analizu i sintezu određenih procesa. Pri tom ne smijemo zaboraviti da je ovakav način rada također povezan s
interdisciplinarnim radom, naime s međupredmetnim povezivanjem. Članak predstavlja primjer terenskog rada u suradnji s (nekim) međupredmetnim povezivanjem i naglašava njegovu važnost u budućnosti, također predstavlja i pravi izazov za provedbu ovakve
vrste nastave.
Terenski rad izveo se u okolini Osnovne škole Stopiče, u kojem je sudjelovalo 38 učenika iz 8. i 9. razreda. Osnovna škola Stopiče nalazi se u seoskom krajoliku, stoga nije bilo teško osmisliti i organizirati put, po kojem bi učenici išli i promatrali krajolik.
Ukupna dužina puta terena iznosila je nešto manje od 1 kilometar u jednom smjeru, a pri tom nudila pogled na različit teren (naselje, polja, vodno područje).
Rezultati evaluacije izvedenog terenskog rada pokazali su zadovoljstvo učenika, a osobito je bio iznenadajući dojam da je terenski rad za mnoge učenike predstavljao više izazov nego priliku stjecanja cjelovitog znanja, što se moglo očekivati. Obzirom na
populaciju učenika moglo bi se reći da je ovakav rad dosegnuo ono što se je očekivalo od njega. Također su bili iznenadajući rezultati znanja što su ga učenici pokazali nakon terenskog rada kada su morali riješiti radni list sa zadacima. Naime općenito su svi zadaci bili riješeni, no točno manje od 50%. Najslabije je bio riješen zadatak koji je zahtijevao razumijevanje i davanje konkretnog rješenja. Ako uzmemo u obzir činjenicu da su među učenicima bili i oni učenici koji imaju problema sa učenjem onda možemo reći da su zadaci bili općenito dobro i pravilno riješeni.

Ključne riječi

terenski rad; geografija; međupredmetno povezivanje; geografske metode

Hrčak ID:

154235

URI

https://hrcak.srce.hr/154235

Datum izdavanja:

23.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski slovenski

Posjeta: 3.233 *